دوشنبه, 26 شهریور 1403 2024,September

نحوه انتقال سود تغییر ارزش و فروش به سرمایه‌گذاریهای سهام عدالت ابلاغ شد

24 خرداد 1401
نحوه انتقال سود تغییر ارزش و فروش به سرمایه‌گذاریهای سهام عدالت ابلاغ شد

به گزارش بانک اول مدیریت نظارت بر ناشران و مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس، نحوه انتقال سود تغییر ارزش و سود فروش سرمایه گذاری جاری در شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به اندوخته سرمایه ای را ابلاغ کردند.

بر این اساس، طبق بند 5 صورت جلسه 26 آبان هیات مدیره سازمان بورس در خصوص انتقال سود تغییر ارزش و سود فروش سرمایه گذاری جاری در شرکت های سرمایه گذاری استانی و اندوخته سرمایه ای به شرح زیر ابلاغ می شود:

سود حاصل از تغییر ارزش و سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت در هر سال به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل می شود. سود حاصل از فروش سهام و تغییر ارزش آن باید به میزانی به اندوخته سرمایه ای منتقل شود که منجر به زیان انباشته شرکت نشود. (به عبارت دیگر اقل سود انباشته پایان سال و سود حاصل از فروش سهام و تغییر ارزش آن قابل انتقال به اندوخته سرمایه‌ای است.)

در صورتی که با توجه به شرایط فوق تمام یا بخشی از سود حاصل از فروش سهام موجود در سبد سهام شرکت و تغییر ارزش آن در یک سال و اندوخته سرمایه ای منتقل نشده باشد در صورت تکافوی سود انباشته در سال‌های آتی باید به حساب اندوخته سرمایه ای منتقل شود. از آنجا که اندوخته سرمایه ای تخصیص سود انباشته است لذا افزایش سرمایه از محل آن مشابه افزایش سرمایه از محل سود انباشته است.

افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه تا سقف مجموعه اندوخته سرمایه و سود (زیان) انباشته پایان دوره شرکت با رعایت ضوابط و مقررات و اخذ مجوز از سازمان بورس و به پیشنهاد هیات مدیره و با تصمیم مجمع فوق العاده امکان پذیر است. اندوخته سرمایه تا زمان ادامه فعالیت شرکت غیر قابل تقسیم بوده و تنها در شرایط خاص (مورد تایید سازمان باشد) و برای حفظ روند تقسیم سود شرکت با پیشنهاد هیات مدیره و تصویب به مجمع عادی هر سال می توان حداکثر تا 20 درصد از مبلغی که در همان سال به حساب اندوخته سرمایه منظور می‌شود بین صاحبان سهام تقسیم کرد./تسنیم

اخبار مرتبط
با وجود وعده‌ها، سود سهام عدالت در ماه خرداد واریز نشد و در تیر و مرداد نیز خبری از آن نبود. اما احتمال دارد که در ماه شهریور، مرحله سوم سود سهام مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد پرداخت شود.
بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس از طریق نمادهای فارس، فولاد، وغدیر، فملی، شپنا، تاپیکو، اخابر صورت گرفت و شاخص های حسینا، زاگرس، خاور، تجلی، وسپهر، مادیرا، هرمز بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار فرابورس گذاشتند.
پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (20 شهریور 1403) ارزش سهام عدالت 532 هزارتومانی دارندگان این سهام به 7 میلیون و 438 هزار و526 تومان رسید.
همتی در خصوص بازار ارز گفت: سیاست این است که نرخ نیما نزدیک به بازار شود یعنی نیما را بالا و بازار را پایین می‌آوریم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
NekA Nasiri
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سود باید به هر دوروش پرداخت شود زیرا انهایی که روش مستقیم را انتخاب کردند اصلا حق خرید وفروش یا عوض کردن سهام را نداشتندحق فروش هم که دیدیم چه جوری انجام دادید خسته نباشید کمرتون عیب نکنه بس کنید مردم را چه جوری میبینید از شما هم کار کشته تر شدیم مجبور شدیم مثل خودتان شویم وگرنه الان مرده بودیم حالا خوبه ما. اون بالا نشستید ما خواستیم اونجا هستیدخوب اصلا سود 17 میلیون تومان سهام به ارزش امروز منم بودم زیرش میموندم حساب وکتاب اگه بلد نیستید یه بچه کلاس اول بیاوریید بهتر از شما دوتادوتا بلده خواهش میکنم این پیام را درسایت قرار دهید اگر حرف مردم را میخواهید به گوش مسولین برسانید همه چیز که نباید به دلخواه شما ومسولین باشد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها