شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

مسدودسازی حساب‌های فاقد کد شهاب بانک ملی ایران از امروز ۱۶ دی ۹۹

24 خرداد 1401
  مسدودسازی حساب‌های فاقد کد شهاب بانک ملی ایران از امروز ۱۶ دی ۹۹

به گزارش بانک اول، در راستای اجرای مصوبات کمیته عالی مبارزه با پولشویی، از تاریخ اعلام شده دستورالعمل «برداشت ممنوع» بر روی این حساب‌ها اعمال خواهد شد.

بانک ملی ایران پیشتر در چندین نوبت از مشتریان خود خواسته بود نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود در اسرع وقت اقدام کرده و کد شهاب دریافت کنند.

در چند سال اخیر نظام بانکی در راستای اجرای الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی، به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب‌های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آن‌ها مشخص و برای هر یک از آن‌ها شناسه شهاب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ شده باشد.

استعلام کد شهاب حساب‌های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot  در پیام‌رسان بله امکان‌پذیر است./ ایلنا

اخبار مرتبط
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.
باورکردنی نیست، اما میزان شناخت و آگاهی اغلب کارگران نسبت به حق و حقوقشان به‌شکل حیرت‌آوری ناچیز است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها