پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آخرین خبرها از واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید

24 خرداد 1401
آخرین خبرها از واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید

به گزارش بانک اول در حالی طرح سهام عدالت از سال 85 تا کنون در پی شناسایی مشمولان در حال اجرا است که با وجود اختصاص سهام عدالت به حدود 50 میلیون نفر، بیش از 1.8 میلیون از مشمولان با وجود دارا بودن کارت‌های ثبت نام، از داشتن سهام عدالت محروم هستند.

این در شرایطی است که برخی از دهک‌های درآمدی جامعه که در سطوح درآمدی و معیشت پایینی قرار دارند، نیز در زمره دارندگان سهام عدالت قرار ندارد.

با این حال چند سالی است که نمایندگان مجلس به دنبال تخصیص سهام عدالت به مشمولان جدید هستند و مجلس تازه‌کار نیز وعده دادن سهام عدالت به مشمولان جدید را چند ماهی است که سر می‌دهد.

در این راستا در تازه‌ترین اظهارنظرها رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در خصوص خبری مبنی بر این که به موجب مصوبه این کمیسیون، دولت مکلف به واگذاری سهام عدالت به 7 میلیون ایرانی شده است، گفته موضوع واگذاری سهام عدالت در نشست دیروز کمیسیون تلفیق بعد از بحث و بررسی به مراعی گذاشته شد اما قطعی نشد که این موضوع به معنای لزوم بررسی بیشتر این بحث است.

به همین جهت موضوع واگذاری سهام عدالت به 7 میلیون نفر برای بررسی بیشتر در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 به کمیته مربوطه ارجاع داده شده است و مصوبه تلقی نمی‌شود./تسنیم

اخبار مرتبط
درباره آخرین وضعیت و تصمیمات اختصاص سهام عالت به جاماندگان و همچنین پرتفوی در نظر گرفته شده سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: طبق قوانین بودجه سال‌های ١۴٠١ و ١۴٠٢ قرار بود بخشی واگذاری سهام عدالت در قالب یک بسته پرتفویی انجام شود که شرط آن مصوبه هیات دولت برای واگذاری شرکت‌های بورسی بود که در لیست واگذاری قرار دارند.
سهامدارانی که تقاضای فروش سهام خود را در سال گذشته نداده‌اند و در میزان سود دریافتی خود مغایرت مشاهده می‌کنند، می‌توانند از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند. باید در نظر داشته باشند که واریز سود سهام عدالت به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدام از سوی سهامداران انجام می‌شود. ضمنا مرکز تماس ۱۵۶۹ شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نیز آماده پاسخگویی به سوالات سهامداران است. و در نهایت اینکه برای دریافت سود سهام عدالت به هیچ سایتی مراجعه نکنید و مراقب کلاهبرداری‌ها باشید.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
یحیی خاشعی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

ما که کارگر فصلی هستیم و به نام شب محتاجیم واداشتن بچه مریض توی خانه که تحت نظر بهزیستی است و سهام نداریم بایدطاوان چی راوی بدیم طاوان فقیری وبیسوادی که نتوانستیم ثبت نام کنیم آن موقع خواهشن بفکرمافقرا باشید

آیت جایل
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

نه اینکه اونهایی که بهشون دادین دارن میخورن ومیپوشن پول فروش سهام مردم و چیکار کردین که حالا میخواین بقیه مردم دربه در کنید

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها