ﺳﻪشنبه, 1 خرداد 1403 2024,May

10 هزار خانواده تا قبل از عید 1400 خانه دار می شوند + جزئیات

24 خرداد 1401
10 هزار خانواده تا قبل از عید 1400 خانه دار می شوند + جزئیات

به گزارش بانک اول به نقل از وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه بازدید از روند پیشرفت مسکن مهر، اظهار داشت: مسکن مهر باقیمانده در کل کشور به غیر از واحدهای دارای پرونده قضائی و فاقد متقاضی، ۳۹ هزار واحد است که عموماً نیز در مرحله نازک کاری هستند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، خاطرنشان کرد: از ۳۹ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر سطح کشور، ۱۹ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۵ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و برعهده سازمان ملی زمین و مسکن و ۴ هزار واحد نیز برعهده بنیاد مسکن است.

به گفته مهرآبادی، با تلاش‌های انجام شده، پروژه‌های دارای پرونده قضائی در دادگاه‌ها کاهش یافت. همچنین، بسیاری از پرونده‌های فاقد متقاضی با افزایش قیمت مسکن، به فروش رفت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه روند اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس سرعت گرفته و مناسب ارزیابی می‌شود، افزود: در پردیس از دوره وزارت آقای اسلامی ۳۰ هزار واحد افتتاح شد و ۱۰ هزار واحد نیز تا اسفند امسال افتتاح می‌شود.

مهرآبادی گفت: در پردیس ۴۰ باب مدرسه در حال احداث است که با ۴۰ بابی که پیش‌تر احداث شد، رقم مدرسه‌ها به ۸۰ باب خواهد رسید.

تحویل مسکن مهر

وی تأمین زیرساخت‌ها را همزمان با تکمیل واحدهای مسکونی مهر پردیس از جمله تعهدات دولت برشمرد که در حال انجام است.

مهرآبادی گفت: همزمان با احداث مسکن مهر در سطح کشور ۵٠٠ مدرسه، ۴٠٠ مسجد احداث و همچنین تأمین بخش دیگری از زیرساخت‌ها همچون کلانتری، مراکز بهداشتی و درمانی نیز انجام شد.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سامانه خودنویس افزود: در حال حاضر ثبت معاملات و قرارداد ها در این سامانه هیچ هزینه ای ندارد و مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که نیاز به کد رهگیری دارند اطمینان خاطر داشته باشند که ثبت قرارداد در این سامانه رایگان است.
پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود. به‌عنوان مثال اگر یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، هم مالک مشمول جریمه می‌شود هم مشاور املاک.
متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
هاشم غریب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغ است اکثر خانه دار شده ها از ثروتمندان هستند چون پول ثبت نام و اقساط را براحتی می دهند