چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳۴۳ هزار مستاجر

24 خرداد 1401
پرداخت وام ودیعه مسکن به ۳۴۳ هزار مستاجر

به گزارش بانک اول با توجه به مشکلات ایجادشده برای خانوارها در شرایط اقتصادی و بهداشتی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای بند سه مصوبات پنجاه و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۱۳ دی ماه، مهلت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن­ تا پایان بهمن ۱۳۹۹ تمدید شده است.

 ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمدها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستاجر در شهرهای بزرگ، ‌ میانی و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن موردنیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند و در عین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

گروه‌های مشمول دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن، کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های پنج نفر و بیشتر، مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی‌(ره) و سازمان بهزیستی کشور و همچنین زنان سرپرست خانوار هستند.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سامانه خودنویس افزود: در حال حاضر ثبت معاملات و قرارداد ها در این سامانه هیچ هزینه ای ندارد و مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که نیاز به کد رهگیری دارند اطمینان خاطر داشته باشند که ثبت قرارداد در این سامانه رایگان است.
پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود. به‌عنوان مثال اگر یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، هم مالک مشمول جریمه می‌شود هم مشاور املاک.
متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
هاشم غریب
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

دروغ است ضامن چک ضامن پروانه دار می خواهند اگر داشتم خانه می خریدم

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها