ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر خوش تامین اجتماعی برای کارفرمایان و کارگران/ بخشنامه مهم ابلاغ شد

24 خرداد 1401
خبر خوش تامین اجتماعی برای کارفرمایان و کارگران/ بخشنامه مهم ابلاغ شد

به گزارش بانک اول ، براساس بخشنامه صادر شده توسط مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پیرو بخشنامه‌های پیشین سازمان در ارتباط با امهال حق بیمه سهم کارفرمایی فعالیت ها و کارگاه های به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا و در اجرای مصوبات چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و به منظور حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده حوزه ورزش و جوانان در مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع این ویروس موضوع نامه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت های اقتصادی مشمول امهال حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع بخشنامه های فوق‌الذکر به مراکز اجرایی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ می‌شود.

 

همه کارگاه هایی که فعالیت آنها منطبق با جدول فعالیت‌های اقتصادی حوزه ورزش و جوانان است، می‌توانند از تسهیلات پیش‌بینی شده در مصوبات مذکور (امهال بیست درصد حق بیمه سهم کارفرمایی لغایت پایان سال ۱۳۹۹) بهره‌مند شوند.

کارفرمایان کارگاه‌های مذکور که با ارسال لیست کارکنان شاغل در کارگاه نسبت به پرداخت حداقل ۱۰‌ درصد حق‌بیمه متعلقه اقدام می‌کنند، باید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به تعیین تکلیف حق‌بیمه معوق شده سهم کارفرمایی سال ۱۳۹۹ اقدام کنند.

این کارفرمایان می‌توانند در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت یکجا یا تقسیط حق بیمه به تناسب تعداد ماه هایی که حق بیمه سهم کارفرمایی مربوطه امهال شده است، حداکثر تا ۶ ماه اقدام کنند.

در صورت پرداخت یکجای بدهی مربوطه یا ترتیب پرداخت آن به شرح فوق، بدهی مزبور از شمول جرائم تاخیر تادیه پرداخت حق بیمه معاف خواهد بود.

عناوین فعالیت مشمول این بخشنامه نیز شامل ماساژ، سونا، سالن  سونا و ماساژ، هیئت دوچرخه سواری، هیئت ورزش های همگانی، هیئت آمادگی جسمانی و ایروبیک، باشگاه بدنسازی لاغرسازی پرورش اندام، هیئت شنا، کلوپ ورزشی، سالن کشتی، سالن ژیمناستیک، سالن پینگ پنگ، سالن بولینگ، سالن اسکی روی یخ، سالن استخرشنا سرپوشیده وعادی، باشگاه ورزشی، باشگاه اسب سواری (سوارکاری)، استخر شناسرپوشیده و عادی، استادیوم ورزشی، هیئت فوتبال، هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی است.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز هشتم بهمن ماه گفته بود: ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور پرداخت شده است.

اخبار مرتبط
فروش تنها خودرو سواری با مالکیت بیشتر از یک سال، یک خودروی مازاد برای سرپرست خانوار، تعویض تنها خودروی فرد در کمتر از ۶ ماه و خودروی ارثی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات ماهانه طلافروش‌ها توضیحاتی را ارائه داد.
جمع تسهیلات مسکن شهری پرداخت‌شده توسط ۲۶ بانک ۱.۰۹۸.۹۷۰ میلیارد ریال بوده است، البته در این مورد هم ۵ بانک عملکردشان صفر بوده است. در حوزه مسکن روستایی هم تنها ۹ بانک نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش اقدام کرده‌اند؛ مجموع تسهیلات پرداختی در مسکن روستایی توسط بانک‌ها ۳۸۹.۵۱۳ میلیارد ریال بوده است.
کارگران امسال چیزی حدود ۱۱ میلیون تومان (به صورت حداقلی) دریافتی خواهند داشت در حالی که حداقل هزینه معیشت در تهران بیش از ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های دیگر حدود ۲۰ میلیون تومان برآورد شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی ببرافکن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام. اینجا اصلا نمیشه متوجه شد که چی رو حل کردن و توضیح دادن اون به جای خود. اما یک مشکل بزرگ این است که واسه خیلی از صنفها کوچک کمک دولتی بیمه قطع شده و یه نفر ساده باید ماهیانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومن باید برا بیمه‌اش پرداخت کنه که نمونش ما تو کارگاه کوچیک ۵ نفریم که فعالیت میکنیم تولیدی کوچک کفش هست که بعد از کلی کار اداری و کسب مجوز و پول خرج کردن،اومدیم که بیمه بشیم گفتن کمک دولتی تولید کفش قطع شده باید ۹۰۰ هزار تومن هر ماه حق بیمه پرداخت کنید که قبلا ماهی ۱۵۰ تومن بود که متعسفانه نتونستیم بیمه بشیم.کارمون هم خیلی خیلی سخته این کجاس حمایت از تولید ملی هست

جبرائیل جسوری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

حالا این بخشنامه کجاش به نفع کارگر است

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها