چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

جزئیات ثبت ‌نام رانندگان برای مسکن

24 خرداد 1401
جزئیات ثبت ‌نام رانندگان برای مسکن

به گزارش بانک اول داریوش امانی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین مسکن رانندگان برون شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی میان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و کانون رانندگان کشور با شرکت عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با امضای این تفاهم نامه یکی از آرزوهای رانندگان برون شهری منصه ظهور یافت، اظهار داشت:

شناسایی رانندگان مشمول دریافت این واحدهای مسکونی، پیش از این انجام شده بود و به دلیل آنکه سازمان راهداری، کارت هوشمند برای رانندگان صادر کمی کند، پیش از این از همه شرایط رانندگان برون شهری مطلع است.

بر اساس پایش‌های ملی صورت گرفته از میان ۶۳۸ هزار راننده برون شهری بار، مسافر و ترانزیت و همچنین بر اساس شرایط مندرج در طرح اقدام ملی مسکن، ۲۲۶ هزار راننده واجد شرایط شناخته شدند.

 

 

 

*** مراجعه رانندگان به تشکل‌های استانی

 

 قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایان با بیان اینکه در فاز اول با شرکت عمران شهرهای جدید تفاهم نامه ساخت ۵ هزار واحد، قطعی شده و از یک ماه آینده در چند استان عملیات اجرایی آنها شروع می‌شود، افزود:

رانندگان مشمول می‌توانند به تشکل‌های استانی خود مراجعه کنند؛ این تشکل‌ها، لیست متقاضیان را به سازمان راهداری ارائه می‌دهند و ما بعد از پایش اولیه، لیست را به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌دهیم.

 

 

اخبار مرتبط
مدیرعامل سامانه خودنویس افزود: در حال حاضر ثبت معاملات و قرارداد ها در این سامانه هیچ هزینه ای ندارد و مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که نیاز به کد رهگیری دارند اطمینان خاطر داشته باشند که ثبت قرارداد در این سامانه رایگان است.
پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود. به‌عنوان مثال اگر یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، هم مالک مشمول جریمه می‌شود هم مشاور املاک.
متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها