پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری

24 خرداد 1401
جزئیات دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری

به گزارش بانک اول طرح دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاریبانم مسکن از 25 دی اجرایی شد و تا 22 بهمن ماه فرصت دارد. بانک مسکن به مناسب پیروزی انقلاب اسلامی طرح دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری را در نظر گرفته است و متقاضیان خرید مسکن میتوانند تا 22 بهمن برای دریافت تسهیلات اقدام کنند. جزئیات دریافت تسهیلات مسکن بدون سپرده گذاری را در ادامه بخوانید.

بانک مسکن از ۲۵دی ماه لغایت ۲۲بهمن طرح اعطاي تسهيلات خريد مسكن بدون سپرده را ارائه نموده است.

 

 

لذا متقاضیان خرید مسکن با استفاده از تسهیلات ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور ۵۰% از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده نمایند. (به نحوي كه ۵۰% مبلغ تسهيلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن و ۵۰% مابقي از محل منابع بدون سپرده) به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

به عنوان مثال:

شخصی که در تهران قصد خرید واحد مسکونی را دارد در صورتیکه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر ۲۵ سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی می باشد که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است برای ۵۰ میلیون تومان از آن اوراق خریداری نماید و ۵۰میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می نماید.

شرایط تسهیلات

- اعطاي تسهيلات خريد مسكن تا سقف هاي قابل پرداخت از محل اوراق گواهي حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن ، با توجه به شهر پرداخت می گردد .

- نرخ سود تسهیلات بدون سپرده: در حال حاضر ۱۸%

- مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده: حداکثر ۶۰ ماه

- نرخ سود و مدت بازپرداخت مقداری از تسهیلات که از محل اوراق ممتاز تامین می شود مطابق با تسهیلات از محل اوراق محاسبه می شود.

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها