جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

زمینهای بلااستفاده در شهرکهای صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

24 خرداد 1401
زمینهای بلااستفاده در شهرکهای صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود

به گزارش بانک اول این اراضی در سطح کل شهرکهای صنعتی ایران شناسایی می شود و در صورتی که عملیات ساخت واحد روی آن انجام نگرفته باشد در چارچوب قانون به مزایده گذاشته می‌شود.

وی اضافه کرد: ممکن است افرادی باشند که به دلیل داشتن مشکلات یا متاثر از شرایط بد اقتصادی، توانایی ساخت واحد تولیدی را از دست داده باشند که این مهم در بازپس‌گیری اراضی آنها در شهرکهای صنعتی مورد توجه قرار می‌گیرد اما هدف شرکت شهرکهای صنعتی، فعال‌سازی واحدهای تولیدی در همه زمینهای واگذار شده به تولیدکنندگان است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: از این پس، میزان پیشرفت همه زمینهایی که به تولیدکنندگان برای ساخت واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی کشور واگذار می‌شود به طور دقیق رصد می‌شود تا به توسعه صنعتی مناطق کمک شود و زمین بدون بهره برداری مناسب در شهرکها باقی نماند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن هم اکنون با دارا بودن ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۰ هزار و ۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۷۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۴۱ هزار و ۵۵۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

اخبار مرتبط
بررسی‌ها نشان می‌دهد طی دو سال اخیر، معادل نصف خانوار‌هایی که صاحبخانه نیستند، متقاضی فعال مسکن دولتی شده اند. یعنی تنها ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار از ۵‌میلیون خانوار متقاضی واجد شرایط اولیه، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام و وارد شدن به مسیر پرداخت آورده نقدی، اقدام کرده اند و در فهرست «ثبت نام قطعی» تحت عنوان «متقاضی فعال» قرار گرفته اند.
متولیان نهضت ملی مسکن تأکید دارند که براساس متن قراردادهای واگذاری زمین، فروش امتیاز تا قبل از فروش اقساطی ساختمان به متقاضی، غیرقانونی است و حتی احتمال سلب امتیاز نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، گفت: از این تعداد 1700 واحد نهضت ملی مسکن، 700 واحد مسکن مهر و مابقی پروژه‌ای مشارکتی است.
در شرایطی که بازار ملک به ثبات نسبی رسیده دولت دو میلیون و ۵۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله ساخت رسانده که اگر تعداد قابل توجهی از واحد‌های این پروژه در سال جاری به سرانجام برسد می‌توان به کنترل و ثبات بازار مسکن در میان مدت امیدوارا بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها