جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

خبر خوش برای بازنشستگان/ اعطای گروه جدید به مستمری بگیران

24 خرداد 1401
خبر خوش برای بازنشستگان/ اعطای گروه جدید به مستمری بگیران

به گزارش بانک اول کمیجانی، دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر و تشکیل جلسات حضوری و مجازی با "دکتر نوبخت" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسئولین و کسب موافقت آن بزرگوران به حول قوه الهی بخشنامه اجرایی اعطای یک گروه به بازنشستگان واجد شرایط اعطای گروه ماقبل سال ۹۶ و اجرای فوق العاده ایثارگری طبق قانون در حق بازنشستگان ایثارگر آماده و با دو امضا (جناب آقای دکتر نوبخت و دکتر انصاری) طی یکی دو روز آینده برای اجرا به صندوق بازنشستگی کشوری ارسال خواهد شد.منبع/شناسنامه قانون

و با رایزنی که انجام گرفته مدیران صندوق بازنشستگی قول مساعد داده اند که به محض دریافت بخشنامه نسبت به اعمال هردو مورد:

۱- اعطای گروه به بازنشستگان ماقبل ۹۶

۲- اعطای فوق العاده ایثارگری به بازنشستگان ایثارگر مشمول بخشنامه به تاریخ اجرای ۱۳۹۹/۷/۱ احکام را صادر خواهند کرد.

گفتنی است، مطابق تبصره ماده ۱ دستورالعمل اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری مقرر شده بود:

«ارقام ناشی از سایر احکام و مواد قانونی مقرر در مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های آن‌ها و همچنین امتیازات فوق‌العاده‌های ایثارگری مندرج در ماده (۶۸) قانون مذکور حسب مورد به مبالغ حاصل از جدول امتیازات موضوع ماده (۱) اضافه می‌گردد و صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف به اجرای آن می‌باشند.»

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
الهویردی رحیملو
ارسال شده در : پنجشنبه 19 آبان 1401

با عرض سلام احتراما از کارت ایثارگر ارتش و سپاه کلیه صندوقها تز مزایایی کارت ایثار بهره مند شده اند فقط مستمری بگیران از مزایای کارت ایثار ارتش و سپاه بی بهره هستند لطفا کاری بکنید ما هم به بهره نباشیم خداوند برایتان سلامتی عطا بفرماید بنده سه ماه ، نوزده روز از طرف سپاه در سال ۶۱ منطقه جنگی جنوب و در خدمت سربازی ۱۵ ماه در منطقه جنگی شمالغرب کرمانشاه سرپل ذهاب ، قصر شیرین بودم و حتی برادر شهید می باشم

الهویردی رحیملو
ارسال شده در : پنجشنبه 19 آبان 1401

با عرض سلام احتراما بنده سه ماه ، نوزده روز حضور داوطلبانه در منطقه جنگی در سال ۶۱ دارم ودر خدمت سربازی در سال ۶۳، ۶۴ بمدت ۱۵ ماه در منطقه شمالغرب کرمانشاه منطقه جنگی سرپل ذهاب، قصرشیرین بودم آیا برای بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی شامل میشود لطفا کاری کنید صندوق کشوری و لشکری اقدام کرده اند فقط بازنشستگان بیمه سازمان تامین اجتماعی بی بهره از مرایایی کارت ایثار ارتش و سپاه هستند لطفا‌ کاری بکنید

محمد
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

از نظر اقای نوبخت بازنشستگان ایثار گر که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند ایثار گر محسوب نمیشوند. ما جانبازان باز نشسته تامین اجتماعی امیدواریم انشالله در دولت دیگر و مسول دلسوز تر برای تشویق جوانان به توجه به اهمیت فرهنگ ایثار گری در کشور مشکل تبعیض در پرداخت به بازنشستگان ایثار گر تحت پوشش تامین اجتماعی رو حل کنند.

افشین صفایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خدایارو یاور اقای نوبخت باشه که برای ماجانبازان فعالیت ویژه دارد باتشکر ازشما جانم فدای رهبر

محمود عبادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام اعطای گروه فوق العاده به کشوری و لشکری میدهیدامامتاسفانه به مستمری بگیران وکارگران تامین اجتماعی خیر چرا مگرماازیک کشور دیگری هستیم لطفاً حق رابه حق داربرسونید.....

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات