دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

قانون درباره مستمری بازنشسته متوفی چه پیش‌بینی کرده است؟

24 خرداد 1401
قانون درباره مستمری بازنشسته متوفی چه پیش‌بینی کرده است؟

به گزارش بانک اول مطابق با قانون در صورتی که فرد بازنشسته فوت کند، حقوق او به افراد مستمری بگیر که خانواده او هستند، تعلق می‌گیرد.

بر اساس آنچه که در قانون آمده است در صورت فوت فرد بازنشسته حقوق دریافتی او در اولویت اول به همسر دائم متوفی و سپس به فرزند پسر تا سن 20 سالگی و در صورت تحصیل در دانشگاه تا 25 سالگی و به فرزند دختر به شرطی که مجرد بوده و شغلی نداشته باشد، تعلق می‌گیرد.

علاوه بر آن مستمری فرد بازنشسته می‌تواند پس از فوت او به فرزند خوانده‌اش یا به پدر و مادر متوفی که زنده هستند و سن پدر از 60 سال و مادر از 55 سال بیشتر باشد، تعلق گیرد.

اخبار مرتبط
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها