شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

متناسب سازی حقوق کارمندان در کمیسیون تلفیق تصویب شد

24 خرداد 1401
متناسب سازی حقوق کارمندان در کمیسیون تلفیق تصویب شد

به گزارش بانک اول،حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از تصویب تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم با هدف همسان سازی حقوق کارکنان دولت خبر داد.

وی در توضیح این مصوبه کمیسیون تلفیق افزود: با توجه به این که کارمندان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها، کارمندان زندان‌ها، معلمان، جهادگران و سایرکارکنان دولت متقاضی و پیگیر همسان سازی حقوق و مزایا با سایر کارکنان دولت بودند، برای  تحقق درخواست‌های به حق کارکنان دولت این تبصره از ماده 29 پیگیری و  امروز به تصویب رسید

 

وی گفت: با این مصوبه در قانون بودجه 1400 برای همه کارکنان دولت همسان سازی با شیوه‌ای که پیش بینی شده است  در سال آینده اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تبیین تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه ششم گفت:  براساس این تبصره دولت مکلف است، طی سال اول اجرای قانون برنامه سازوکار مناسب در نظام پرداخت حقوق و مزایای بین مقامات، روسا، مدیران و کارکنان موضوع این ماده در مشاغل مشابه ( در هر صورت از  20 درصد تجاوز نکند) را در میسر تصمیم‌گیری قانونی قرار دهد. 

وی تاکید کرد، با الحاق تبصره 3 ماده 29  قانون برنامه ششم به بند "و"  تبصره 2، بودجه  1400 خواسته تمام  کارمندان باید محقق شود،

حاجی بابایی در پایان اظهار امیدواری کرد: دولت همه مساعی خود را برای اجرای این قانون عدالت خواهانه بکار گیرد.

اخبار مرتبط
تفریح و سرگرمی علاوه بر تغییر روحیه ، باعث ریکاوری می شود تا کارها با انگیزه و دقت بیشتری انجام بپذیرد. همچنین معمولا ایده‌های ناب و خلاقانه در زمان استراحت حاصل می شود.
فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی از ۹ اردیبهشت آغاز شد و تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. داوطلبانی که در کنکور سال ۱۴۰۳ ثبت‌نام کرده‌اند از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی my.sanjesh.org وارد فرایند مشاهده سوابق تحصیلی شوند. تمام داوطلبان کنکور باید سوابق خود را ابتدا تأیید کنند تا نمره کل سابقه تحصیلی برای آن‌ها محاسبه و در زمان مقرر به سازمان سنجش ارسال شود.
«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عائدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچگونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رییس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»
با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا ۳ به جای دریافت ۴۰۰ هزارتومان یارانه، ۶۲۰ هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت ۳۰۰ هزارتومان، ۵۲۰ هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها