شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

شروط بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان مشخص شد

24 خرداد 1401
شروط بخشودگی جرائم بیمه کارفرمایان مشخص شد

به گزارش بانک اول به نقل از مهر، نمایندگان در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی (3) و (4) تبصره 5 ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بندالحاقی (3) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی مکلفند در چارچوب ماده(8) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مقدمات لازم اعم از انجام امور کارگزاری، ابلاغ قرارداد همسان واگذاری، صدور موافقتنامه و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز برای واگذاری مطالبات قراردادی( فاکتورینگ) تا سقف صد هزار میلیارد( 000/  000/  000/  000/ 100) ریال را فراهم نمایند.

سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارائی موظفند گزارش عملکرد این بند را به صورت سه ماهه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

همچنین در بند الحاقی (4) این تبصره آمده است: ­کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف که حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای فهرست بهمن ماه سال 1398 اقدام نموده اند و فهرست حق بیمه جاری کارکنان شاغل را در طول دوره تقسیط ارسال و پرداخت می‌نمایند، می‌توانند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون و حداکثر ظرف مدت چهار ماه، نسبت به درخواست تعیین تکلیف بدهی‌های قطعی شده برابر ماده(2) قانون اصلاح قانون جرائم تامین اجتماعی مصوب 1387 مجمع تشخیص مصلحت نظام، از بخشودگی جریمه‌های متعلقه و سایر جریمه‌ها برخوردار شوند.

در مواردی که کارفرمایان کارگاه‌های مذکور تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بر مبنای فهرست بهمن ماه 1398 نسبت به تعدیل بیمه شدگان کارگاه اقدام نموده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها و رعایت حفظ اشتغال حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط و بر مبنای فهرست بهمن ماه 1398، از بخشودگی جرائم به شرح فوق برخوردار می‌شوند.

اخبار مرتبط
بنابر اعلام بانک مرکزی، پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال، محدودیتی برای دریافت سالانه ارز مسافرتی ایجاد نمی‌کند.
حقوق شامل مستمری بازنشستگی، حقوق کارمندی و ... می ‌شود که به بازماندگان واجد شرایط طبق قوانین مربوطه پرداخت می‌شود. در پی فوت هر شخص، حقوق و تعهدات او به بازماندگانش منتقل می ‌شود. شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت حقوق بازماندگان، بسته به نوع شغل و سازمان مربوطه متفاوت است.
استعلام، فرایندی است که هدف آن افزایش دانش، برطرف کردن شک، یا حل مسئله باشد.
رئیس کل بانک مرکزی به دنبال انتشار غیرقانونی اطلاعات مالی موسسه مصاف در فضای مجازی، ضمن تاکید بر خلاف قانون بودن این اقدام نادرست از سوی هر فرد و جریانی، طی جلسه عصر پنج‎شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه دستور پیگیری فوری و بررسی ابعاد مختلف آنرا صادر کرد و گفت: اگر محرز شود ارسال اطلاعات مالی این موسسه از طرف شبکه بانکی بوده باشد با عاملان این اقدام غیرقانونی شدیدا برخورد خواهد شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها