چهارشنبه, 2 خرداد 1403 2024,May

خبر جدید درباره مسکن ملی / متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بخوانند

24 خرداد 1401
 خبر جدید درباره مسکن ملی / متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن بخوانند

به گزارش بانک اول، محمدحسن علمداری عضو هیات مدیره بانک مسکن، تازه‌ترین اخبار در خصوص افتتاح حساب، واریز وجه اولیه و انعقاد قراردادهای طرح اقدام ملی مسکن و معرفی متقاضیان به پروژه‌های این طرح ملی را اعلام کرد.

عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: تاکنون ۲۰۸ هزار و ۳۶۴ نفر پذیرفته شده نهایی طرح اقدام ملی مسکن به بانک معرفی شده و نسبت به افتتاح حساب در بانک اقدام کردند که از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۹۰۴ نفر وجوه اولیه خود را برای اجرای طرح و معرفی به پروژه‌ها واریز کرده‌اند.

علمداری مبلغ واریز شده توسط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را برای اجرای طرح بیش از ۶۳۷۰ میلیاردتومان عنوان کرد و افزود: ۶۲ هزار و ۴۶۰ متقاضی معرفی شده به بانک تاکنون برای واریز وجوه خود برای اتصال به پروژه‌ها اقدامی نکردند.

به گفته این مقام مسئول در بانک مسکن، تعداد پروژه‌های معرفی شده به بانک ۵۰۹ پروژه به تعداد ۴۱ هزار و ۵۶۰ واحد بوده است.

وی توضیح داد: تاکنون ۷۸ پروژه به تعداد ۳۴۹۱ واحد به دفترخانه ارسال شده و با ۸۲ پروژه که معادل ۶۷۸۷ واحد مسکونی است قرارداد منعقد شده است.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سامانه خودنویس افزود: در حال حاضر ثبت معاملات و قرارداد ها در این سامانه هیچ هزینه ای ندارد و مستاجران برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن که نیاز به کد رهگیری دارند اطمینان خاطر داشته باشند که ثبت قرارداد در این سامانه رایگان است.
پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود. به‌عنوان مثال اگر یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، هم مالک مشمول جریمه می‌شود هم مشاور املاک.
متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت به بیش از متری ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.
بر اساس این مصوبه در حقیقت برای نهضت ملی مسکن در بورس کالا یک تالار اختصاصی باز خواهد شد و کالاهی مزبور را حمایتی تحویل خواهد داد. بر اساس این مصوبه قرار بر این شده است که بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اقدام به تحویل و توزیع فولاد و سیمان در کشور کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها