پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید

24 خرداد 1401
قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح ۹ ماهه رسید

به گزارش بانک اول قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، پنج شنبه، تحت تاثیر تقویت دلار به علت رشد سود اوراق قرضه آمریکا، افت کرد و به پایین‌ترین سطح 9 ماهه رسید. سود اوراق قرضه آمریکا تحت تأثیر امید به تصویب بسته مالی جدید آمریکا و ایجاد تورم در آینده رشد کرد و از 1.40 درصد به 1.49 درصد رسید.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، در ادامه افت دیشب خود 0.1 درصد دیگر پایین آمد به 1٫709.55 دلار رسید. این شاخص در ابتدای معاملات تا 1٫701.40 دلار هم پایین آمده بود که این پایین‌ترین سطح از 9 ژوئن تا کنون است.

تا ساعت 7:23 به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم 0.48 درصد افت کرد و به 1٫707.60 دلار پایین آمد. بالا بودن سود اوراق قرضه باعث می‌شود نگه داشتن طلا به صرفه نباشد.

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها