دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران

24 خرداد 1401
پیشنهاد کارفرمایان، افزایش ۳۷ درصدی دستمزد کارگران

به گزارش بانک اول دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۷ با حضور وزیر کار و نمایندگان گروههای کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد ۱۴۰۰ آغاز شده است؛ وزیر کار به عنوان رئیس شورای عالی کار از همان دقایق اولیه در جلسه حضور یافته و مذاکرات فشرده میان طرفین در جریان است.

پیش از این و با توجه به سیگنالهای مثبت دومین نشست دستمزد شورای عالی کار اعلام شده بود که در صورت نزدیکتر شدن دیدگاهها و تحقق خواسته نمایندگان کارگری امشب رقم دستمزد کارگران مشخص خواهد شد.

بر اساس آخرین اخبار نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

شورای عالی کار خرداد امسال، با تصویب افزایش ۲۶ درصدی حداقل دستمزد، پایه حقوق کارگران را به یک میلیون و ۹۱۲ هزار تومان افزایش داد؛همچنین کمک هزینه مسکن که پیش از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود با تصویب اعضای شورای عالی کار ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت و به ۳۰۰ هزار تومان رسید.

نمایندگان کارگری امیدوارند در این جلسه اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

سومین نشست تعیین دستمزد شورای عالی کار در حالی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارفرمایی و کارگری درحال برگزاری است که وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت به جلسه نیامده اند و نشست با حضور معاونین آنها دنبال می شود.

اخبار مرتبط
تلفن‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند. با این حال، عمر باتری برای بسیاری از کاربران همچنان یک دغدغه مهم است. نگرانی دائمی تمام شدن شارژ باتری قبل از پایان روز می‌تواند منجر به استرس قابل توجهی شود. خوشبختانه، چندین راهکار برای افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی شما و اطمینان از اتصال دائم در طول روز وجود دارد.
عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.
شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.
ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر 50 درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها