شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه نخست سال 1400

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا در نیمه نخست سال 1400

به گزارش بانک اول فعالان بازار طلا معتقدند که قیمت طلا در سال ۱۴۰۰ روند با ثباتی دارد. از طرف دیگر با افزایش تولید واکسن کرونا اونس جهانی طلا هم در محدوده ۱۶۹۰ تا ۱۷۳۴ مدام در نوسان است.

قیمت طلا در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ چه می‌شود؟ رئیس اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: تمام تلاش مسئولان ثبات قیمت طلا، دلار و سکه است. به نظر می‌رسد در نیمه نخست ۱۴۰۰ بازار طلا مسیر با آرامشی را طی کند.

به گفته ابراهیم محمدولی، در سال۹۹ مردم دغدغه نوسان قیمت ارز، طلا و سکه را داشتند اما با توجه به ثبات قیمت‌ها در روزهای پایانی سال ۹۹ به نظر می‌رسد روند تثبیت قیمت طلا ادامه‌دار است.

آیا با اجرای برجام ممکن است طلا ارزان شود؟ رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش اظهار کرد: موضوعات سیاسی بر روند قیمت اونس جهانی طلا اثرگذار است. همچنین در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و چنانچه حادثه غیر مترقبه‌ای رخ ندهد، پیش‌بینی ما ثبات قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۰ است.

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.
طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود. حراج حضوری شمش طلا از 27 دی ماه 1402 در مرکز مبادله ایران آغاز و با گذشت 3 ماه و برگزاری 20 حراج، 2716 کیلوگرم شمش طلای استاندارد با عیار حداقل 995 در هزار معامله شد.
در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.
، بازار امروز شاهد روند نزولی قیمت طلا و افزایش قیمت سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها