یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

جزئیات ثبت اطلاعات در سامانه املاک / از ۱۹ فروردین ثبت مالکیت الزامی می‌شود

24 خرداد 1401
 جزئیات ثبت اطلاعات در سامانه املاک / از ۱۹ فروردین ثبت مالکیت الزامی می‌شود

به گزارش بانک اول، محمد اسلامی یادآور شد: سال گذشته اطلاعات ۱.۳ میلیون واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال و با هدف کنترل قیمت مسکن،  سامانه جامع املاک و اسکان راه اندازی شد.


وی تصریح کرد: در اجرای قانون جدید مجلس، از ۱۹ فروردین هر ایرانی دارای واحد مسکونی، مکلف است با مراجعه به سامانه جامع املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی اطلاعات خود را وارد کند و با شناسایی واحد‌های مسکونی خالی، این واحد‌ها مکلف می‌شوند یا اجاره داده شوند یا به فروش برسند.


وی ادامه داد: این اقدام موجب توسعه عرضه مسکن و کاهش تلاطمات این بازار خواهد شد، ضمن اینکه با مالیات سنگینی که بر خانه‌های خالی وضع می‌شود، پول‌های سرمایه گذاری و سوداگری از بازار مسکن فاصله می‌گیرد و فقط پول‌های متقاضیان واقعی و مصرف کنندگان در بازار باقی خواهد ماند.

 

معاون مسکن و ساختمان نیز پیشتر در این خصوص گفت: الزام ثبت مالکیت توسط مالکان در سامانه املاک و اسکان به استناد ماده ۵۴ الحاقی است که چندی پیش در مجلس تصویب شد و قانون جدیدی است که در تکمیل قوانین قبلی تصویب شد و همه خانوارها اعم از شهری و روستایی مکلف هستند مالکیت خود را در سامانه ثبت کنند که این مالکیت شامل خانه های استیجاری، ملکی و تجاری و هر نوع مالکیت می‌شود.

وی درباره نقش وزارت راه در خصوص درج مالکیت، توضیح داد: سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی برای شناسایی خانه‌های خالی طراحی و راه‌اندازی شد. هم‌اکنون سامانه گسترش داده شده و برای شناسایی انواع مالکیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالکان باید برای ثبت مالکیت خود به نشانی http://amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

 

 

اخبار مرتبط
بانک اول_لیست نهایی کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد
بانک اول - از شهریور سال ۹۸سازمان امور مالیاتی، ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف‌سازی درآمد و کمک به حسابرسی مالیاتی، ملزم به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی کرد.
بانک اول - سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی در خصوص سهام عدالت را تکذیب کرد و نسبت به کلاهبردای از سهامداران هشدار داد.
بانک اول - معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام مالکان و مستاجران خانه‌ها از ۱۹ فروردین باید محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهاره خوشرو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مدارك مورد نياز چيست

بهاره خوشرو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

مدارك مورد نياز براي ثبت سند در سايت چيست؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها