یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

10 نکته مهم در نوشتن رزومه شغلی که حتما باید رعایت کنید

24 خرداد 1401
10 نکته مهم در نوشتن رزومه شغلی که حتما باید رعایت کنید

چگونه رزومه خوبی بنویسیم
به گزارش بانک اول رزومه شما باید به طور واضح ، مختصر و استراتژیک مدارک شما را ارائه دهد تا یک استخدام کننده علاقه مند به دیدار شما باشد. رزومه شما باید مهارت ها ، تجربه کاری و توانایی های شما را انتقال دهد. رزومه برای توصیف آنچه می توانید به طور حرفه ای انجام دهید به روشی استفاده می شود که همچنین نشان می دهد چه کاری می توانید برای یک کارفرما انجام دهید. فرصت های شغلی می تواند به طور غیرمنتظره ای بوجود آید. رزومه مدرن به روز شده کلید موفقیت در جستجوی کار است. در اینجا برخی از بایدها و نبایدها وجود دارد که چگونه یک رزومه خوب بنویسید و چه چیزهایی را شامل شود.

کارفرما

10 نکته مهم که در نوشتن رزومه باید حتما به آن دقت کنید:


رزومه خود را روشن و مختصر بنویسید
یک کارفرما به طور متوسط ​​30 ثانیه زمان می برد تا یک رزومه را زیر و رو کند. شما می خواهید بلافاصله ببینند که صلاحیت این سمت را دارید.

رزومه خود را بارها تصحیح کنید
مطمئن باشید هیچ غلط املایی یا گرامری وجود ندارد. از شخص دیگری بخواهید آن را نیز بخواند. یک اشتباه املایی ساده در یک رزومه می تواند تأثیر منفی به کارفرما بدهد. حتی می تواند مانع شغل شما شود.

رزومه

رزومه خود را به دو صفحه محدود کنید
تأکید رزومه خود را بر تجربه اخیر خود بگذارید. مشاغل قدیمی و تجربه بالای 15 سال باید قطع شود یا به حداقل برسد. از این طریق کارفرما می تواند روی اطلاعات مرتبط تری تمرکز کند.

رزومه خود را متناسب با موقعیت مورد نظر خود تنظیم کنید
تجربه کاری یا دستاوردهای مربوط به موقعیتی را که متقاضی آن هستید ، مشخص کنید. این کار را می توان با مرور شرح کار یا وب سایت کارفرما انجام داد.

آنچه را که به دست آورده اید برجسته کنید
شما می خواهید بهترین نمونه هایی را که در آن مهارت خود را نشان داده اید ، شناسایی کنید. این مثالها باید بیانگر آنچه شما در نقش خود به دست آورده اید ، و نشان دهد که شما چه نوع کارمندی هستید. بهتر است این اطلاعات در قسمت "تجربه کاری" رزومه ذکر شود.

صادق باش
شما قرار نیست مهارت ها یا نتایج خود را بیش از حد بیان کنید زیرا کارفرما را گمراه می کند. به آنچه ارائه می دهید اطمینان داشته باشید.

صادق بودن

دستاوردهای خود را کمی کنید
از شماره های محکمی استفاده کنید که کارفرما آنها را درک کرده و تحت تأثیر آنها قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال ، شما بر چند نفر نظارت داشتید ، چند محصول فروختید ، چند درصد فروش خود را افزایش دادید و غیره.

از کلمات ساده و افعال عملی استفاده کنید
شخصی که رزومه شما را می خواند ممکن است همیشه کارفرما نباشد. رزومه ها توسط کارمندان یا متخصصان منابع انسانی که ممکن است با رشته خاص شما آشنا نباشند ، قابل بررسی هستند. از زبان ساده استفاده کنید ، اما همچنین از افعال متقاعد کننده مانند، مدیریت ، هدایت ، توسعه ، افزایش ، انجام ، اهرم و غیره استفاده کنید.

در چه سازمان ها و شرکت هایی به صورت داوطلبانه کار کرده اید.
اگر داوطلب یک سازمان شناخته شده هستید یا برای یک هدف مهم کار کرده اید ، آن را در رزومه خود قرار دهید. شما باید این تجربیات را در بخش "تجربه کاری" یا "کار داوطلبانه" قرار دهید ، خصوصاً اگر مربوط به موقعیتی باشد که برای آن درخواست می کنید.

اطلاعات تماس خود را دوباره بررسی کرده و وارد کنید
در رزومه شما باید نام ، آدرس ، ایمیل و شماره تلفن شما ذکر شود. این اطلاعات باید در بالای صفحه اول قرار گیرد. همچنین ، از صحت این اطلاعات اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ، کارفرما نمی تواند با شما تماس بگیرد.

آنچه که باید از نوشتن آن در رزومه خودداری کنید :
از آدرس ایمیل نامناسب استفاده نکنید
اطمینان حاصل کنید که ایمیل شما آسان خوانده می شود ، تایپ آن آسان ، حرفه ای و غیر توهین آمیز است. به طور کلی ، آدرس ایمیل شما باید بر اساس نام شما باشد. نام مستعار ، اعداد یا نویسه های خاص را حذف کنید.

اطلاعات شخصی غیرضروری را وارد نکنید
بهتر است هرگونه مشخصات شخصی مانند سن ، وزن ، قد ، وضعیت تأهل ، ترجیح مذهبی ، دیدگاه های سیاسی یا سایر خصوصیات شخصی را که می تواند بحث برانگیز باشد کنار بگذارید. این کار از هرگونه تعصب احتمالی جلوگیری می کند.

از ضمایر شخصی استفاده نکنید
از "من" استفاده نکنید. رزومه خود را به صورت سوم شخص بنویسید ، گویی که توسط شخص دیگری نوشته شده است.

مسئولیت های شغلی را به سادگی لیست نکنید
وظایف شغلی شما از عنوان شغلی مشخص خواهد بود. در عوض ، با قرار دادن یک چرخش شخصی به وظایف شغلی و ارائه مثالهای خاص ، دستاوردهای خود را برجسته کنید.

جملات کلی نگویید
از گفته های مبهم که نقش واقعی شما را برجسته نمی کنند ، دوری کنید.

اخبار مرتبط
بانک اول_لیست نهایی کاندیداهای مورد تایید شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال شد
بانک اول - از شهریور سال ۹۸سازمان امور مالیاتی، ۱۵ گروه از فعالان اقتصادی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی، شفاف‌سازی درآمد و کمک به حسابرسی مالیاتی، ملزم به ثبت‌نام در پایانه فروشگاهی کرد.
بانک اول - سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایجاد صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی در خصوص سهام عدالت را تکذیب کرد و نسبت به کلاهبردای از سهامداران هشدار داد.
بانک اول - معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تمام مالکان و مستاجران خانه‌ها از ۱۹ فروردین باید محل سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها