جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

زمان قرعه کشی اولین فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو اعلام شد

24 خرداد 1401
زمان قرعه کشی اولین فروش فوق‌العاده ایران‌ خودرو اعلام شد

 

به گزارش بانک اول، نخستین فروش محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰، با برگزاری پانزدهمین مرحله فروش فوق‌العاده، از هشتم تا یازدهم فروردین‌ماه، به اجرا گذاشته شد و با پایان یافتن مهلت ثبت نام، قرعه کشی این مرحله ۱۵ فروردین ماه برگزار می شود.

در این طرح، سه محصول پژو پارس بنزینی، پژو پارس TU۵ و سمند ال. ایکس با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است.

پس از ثبت‌نام متقاضیان، احراز هویت صورت و سپس با استفاده از سازوکار قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت‌نام کنندگان نهایی مشخص شده‌اند. منتخبان مهلت غالبا پنج روزه یافته تا نسبت به واریز وجه خودرو خود اقدام کنند. نهایتا نیز حداکثر ۹۰ روز پس از نهایی شدن ثبت‌نام ( در صورت واریز وجه خودرو برنده شده) خودرو تحویل مشتری شده است

طبق مصوبه کمیته خودرو، شرط ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله دو خودروساز تقریبا از همان ابتدا ثابت و با هدف دستیابی مشتریان واقعی به خودرو بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، دارا نبودن پلاک فعال شخص متقاضی، دارا بودن گواهینامه، فاصله دست‌کم ۴۸ ماه از آخرین زمان ثبت‌نام یا تحویل خودرو از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا و تعلق شماره حساب و شماره تماس به شخص متقاضی، مراجعه به شبکه خدمات پس‌از فروش ظرف مدت سه ماه ( که البته در فروش‌های اسفند ماه به بعد به پنج ماه افزایش یافت) از تحویل خودرو، عدم امکان صلح و نقل‌وانتقال خودرو حتی به صورت وکالتی و تطابق آدرس و کد پستی متقاضی به لحاظ استانی اشاره کرد.

ضمن اینکه سند و فاکتور فروش خودرو نیز به مدت یک سال رهن، نزد شرکت ایران‌خودرو باقی خواهد ماند.

در مجموع یکسال ۱۳۹۹، از خرداد ماه که اولین مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنتی ایران‌خودرو بود تا پایان سال ۱۴ مرحله برگزار شد که هشت مرحله آن تنها در نیمه دوم سال اتفاق افتاد.

در گروه صنعتی ایران‌خودرو تا پایان سال گذشته ۱۵۰ هزار قرارداد ۱۵ تعهد فروش فوق‌العاده فعال شده است که تمامی تعهدات در این بخش زودتر از موعد، به مشتریان تحویل شده است؛ بگونه‌ای که میانگین تحویل خودرو در این طرح‌ها به ۴۰ روز رسیده بود.

اخبار مرتبط
بررسی مشخصات فنی بررسی سایپا کوییک متقاضیان ثبت نام کوییک GX-L و GXR-L باید کل مبلغ یعنی حوالی ۳۷۹ میلیون تومان را یکجا پرداخت کنند. موعد تحویل سایپا برای کوییک نیز ۹۰ روزه است. اما شاهین و ساینا در قالب طرح پیش فروش سایپا عرضه شدند که متقاضیان باید حدود نصف مبلغ را پرداخت کنند و مابقی را طبق قیمت روز کارخانه سایپا در موعد تحویل بپردازند.
شرکت بهمن موتور شروطی را مطابق موارد مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه که تشریح شده، قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه و یا عدم حائز شرایط بودن متقاضی، ثبت نام ایشان از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه فسخ و وجه واریز شده به حساب مبدأ مسترد خواهدشد.
رئیس مرکز شماره گذاری راهور همچنین درباره ادعای برخی فروشندگان خودرو مبنی بر تمدید سالیانه خودروهای گذرموقت گفت: مردم فریب چنین ادعایی را نخورند زیرا هیچ مجوز یکساله و یا به صورت تمام وقت برای تردد خودروهای گذرموقت در مناطق غیرتجاری وجود ندارد.
پلیس راهور فراجا برای سال ۱۴۰۳، قوانین جدیدی را برای صدور گواهینامه رانندگی اعلام کرده است. این قوانین محدودیت‌های بیشتری را برای رانندگان جدید ایجاد می‌کند. همچنین بازه سنی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه پایه یک افزایش یافته است. خوشبختانه همچنان عدم نیاز به کارت پایان خدمت برای دریافت گواهینامه آقایان پابرجاست؛ موضوعی که در گذشته یکی از چالش‌های دریافت گواهینامه رانندگی محسوب می‌شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
غنی صابر
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خدایا همه امیدم به توست نه به بنده تو ار بس انتطار کشیدم موهام سفید شد، خودت دری باز کن برای امثال من

گیلدا محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هفت مرحله ثبت نام کردم ...واقعا قرعه کشی راستکیه...برای کیا در میاد آخه

گیلدا محمدی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

هفت مرحله ثبت نام کردم ...واقعا قرعه کشی راستکیه...برای کیا در میاد آخه

بهلول بایرامی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باعرض سلام سال نو مبارک مدیر محترم ایران خودرو بنده 35 سالمه تا الان فقط سوار دوچرخه شدم بعد این مدت تلاش و سختی میخوام سوار یه ماشین نو بشم دریغ از اینکه 7 مرحله برنده بشم همیشه ناامید و افسرده میشم کمکم کنید توی عمرم یکبار شادبشم ممنون از یاری تان.خودرو مال ایران من است.

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها