جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

نحوه افزایش حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
نحوه افزایش حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول به نقل از مهر، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به این سوال که آیا در سال 1400 کمک معیشت جانبازان زیر 25 درصد افزایش می‌یابد یا خیر گفت: کمک معیشت این دسته از جانبازان عزیز براساس قانون، معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است که هرسال تصویب و ابلاغ می‌شود ما هم به کم بودن این رقم اذعان داریم و معتقدیم که باید افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: بنیاد شهید تلاش دارد تا این رقم را افزایش دهد اما تا زمانی که قانون تغییر نکند، نمی‌توانیم مبلغی اضافه بر آن پرداخت کنیم.

پاکدل ابراز داشت: هرساله بر اساس تورم کشور دولت حداقل حقوق کارکنان را افزایش می‌دهد. این رقم در سال 99 برابر با یک میلیون و هفتصد و نود و شش تومان بود که در سال 1400 احتمالاً 25 درصد افزایش خواهد یافت.

معاون تعاون بنیاد شهید عنوان کرد: این رقم به میزان افزایش حقوق کارکنان دولت و مطابق تعرفه دولت افزایش می‌یابد اما در حال حاضر بنیاد شهید برنامه‌ای برای افزایش مازاد بر این موضوع برای کمک معیشت جانبازان ندارد.

پاکدل در خصوص توزیع بسته‌های کمکی در ایام نوروز اظهار کرد: نمایندگان بنیاد شهید در استان‌ها در دیدارها و طی طرح سپاس، خانواده‌های نیازمند را شناسایی کرده و برای ایام نوروز به این عزیزان کمک شده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
Sanaz Ramshini
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام پدرمن جانباز۲۵درصدکه تاالان ۳۰سال حقوقی نگرفته حتی پول داروهاشوهم خودش میده گناه کردن که رفتن جنگ تاازوطن دفاع کنن تاوقتی سالم بودمیرفت کارگری مردم الان که مریض شده بایددستش جلومردم درازکنه تابچه هاش شب گشنه نخوابن.حداقل یه حقوقی باشه که خرج خودش کنیم لطفارسیدگی کنید.ممنونم

فاطمه ربحانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من همسر جانباز ۱۵ درصدهستم همسرم به خاطر اینکه از ناحیه هردو پا وسر مجروح بود وپلاتین داخل هردو پا داشت بعد اینکه پلاتینهارو در آورد پای چپش ۳تا۴ سانت نسبت به پای راستش کوتاه شده بودومیلنگید اما قبل از اینکه نوبت کمسیون پزشکی برسه فوت کرد ودر حق من وسه تا بچه ام خیلی ظلم شده به جای حقوق برای ما مستمری ناچیزی تعیین کردند همسرمن اگر قبل فوت معاینه میشد باید حداقلش ۳۰ تا۴۰درصد حق جانبازی تعلق میگرفت با وجود این بی اهمیتی نسبت به خانواده های جانباز ماتا حالا ۱۶۰۰ ماهانه دریافت کردیم که حتی کرایه خانه را هم جبران نمیکند چه برسه مخارج زندگی لطفا حقی کا از ما ضایع شده رو به ما برگردانید در ضمن ما چهار تا شهید هم دادیم(خواهر وبرادر وپدر ومادر همسرم) اما بنیاد شهید میگوید برای نوه شهید هیچ کمکی نداریم

قادر دارابی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام این اقای مسعول خودش در این مملکت زندگی نمکند چرا فقط برای جانبازان بوجه نیست مگر یک روز نبود که میگفتن خانواده جانبازان نور چشمان هستند چطوری هستند فقط با حرف کمی کمی به وجدان ان روجو کنید این یک حق کشی است

امیررضا محسنی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام من فرزند جانباز 15درصد هستم چرا اینقدر به جانبازان ظلم میکنید به پدر من ماهی 1ملیون پانصد حقوق میدن 7سال جنگ بوده واسه این خاک آیا حق این جانبازان این است که جانباز که 7سال جنگیده واسه این خاک وطن شرمنده زن و بچش بشه به خدا شما باید روز قیامت جوابگوی خون های که ریخته شده بدهید لطفاً بیشتر به فکر جانبازان به خصوص زیر 25درصد باشید حالا 2تا تیر نخورده 1کی خورده باید این جوری در حق جانبازان ظلم بشه بیشتر تو رو خدا به فکر باشید

زهرا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اگه واقعا بنیاد نمی تونه حقوقشون اضافه کنه. کارای دیگه می تونه بکنه بهشون بن خرید تغذیه ای ماهیانه بده فقط این گروه نه بقیه خودتون هم میدونید این مبلغ واسه بچه شیرخواره هم الان کافی نیست.

بیتا hasanibitaa1988@gmail.com
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام من فرزند جانبار ۲۰ درصد هستم که پدرم ۵۰ سال داره تازه از امسال شروع کردن بجای حقوق بهش کمک معیشتی مبلغ یه میلیون تومان پرداخت میکنن. واقعا با این شرایط اقتصادی بد یه میلیون چه دردی و دوا میکنه؟؟؟؟؟ چرا باید حقوق همه کارمندا و وزیرا و مدیرا و.... افزایش پیدا کنه جز جانبازایی که واسه حفظ این خاک جنگیدن؟؟؟؟؟ خواهشا دولت یه فکری به حال این مردم کنه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها