دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

تورم دهک های مختلف چقدر است؟ + جدول

24 خرداد 1401
 تورم دهک های مختلف چقدر است؟ + جدول

به گزارش بانک اول به نقل ازایسنا سال ۱۳۹۹ با تورم ۳۶.۴ درصدی به پایان رسید و نشان از ادامه روند رو به رشد تورم داشت. در عین حال تورم نقطه‌ای نیز افزایش داشته و بیانگر آن بود که خانوارهای ایرانی به طور میانگین ٤٨.٧ درصد بیشتر از اسفند ١٣٩٨ برای خرید کالاها و خدمات هزینه کرده­‌اند.

اما بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران در رابطه با وضعیت تورم بین دهک‌های مختلف نشان می دهد که تورم در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ۳۴.۶ درصد برای دهک اول تا ٤٣.٥ درصد برای دهک دهم نوسان دارد. بر این اساس اختلاف تورمی بین ۱۰ دهک به حدود ۹ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است.

در رابطه با تورم نقطه‌ای نیز تا بیش از ۵۱ درصد افزایش داشته است؛ به طوری که هزینه‌های دهک ها از ۵۰.۴ در دهک اول تا ۵۱.۵ در دهک دهم متغیر بوده است.

همچنین دهک‌های مختلف برای تامین خوراکی ها و آشامیدنی ها تا که ۶۶.۴ درصد در اسفندماه افزایش هزینه داشته اند.

برای کالای غیرخوراکی و خدمات نیز افزایش ۳۳ تا بیش از ۴۹ درصدی در بین دهک ها ثبت شده است.

 

 

اخبار مرتبط
عبدالله اسفندیاری رئیس اتحادیه خرازان تهران در حاشیه این مراسم با تاکید بر ضرورت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اظهار کرد: بر اساس قانون باید تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تا ۲۵ اردیبهشت ماه جاری صورت بگیرد.
شایان ذکر است که ارائه تصویر ثبت سفارش و اصل قبض انبار یا تاییدیه مرجع صدور قبض انبار جهت بررسی درخواست کلیه متقاضیان الزامی است.
ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حُسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر 50 درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.
سقف خرید روزانه از طریق درستگاه های کارتخوان با یک کارت ۵۰ میلیون تومان و با تمام کارت‌های هر فرد تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز است. علاوه بر این، سقف انجام تراکنش و عملیات انتقال وجه از طریق ساتنا و پایا به صورت غیر حضوری ۲۰۰ میلیون تومان و به صورت حضوری در شعب بانکی ۴۰۰ میلیون تومان است. همچنین، سقف مبلغ انتقال ساتنا در شعب بانکی با ارائه مستندات، بدون محدودیت است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها