جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

7 اشتباهی که هر سرمایه گذاری را به خاک سیاه می‌نشاند

24 خرداد 1401
7 اشتباهی که هر سرمایه گذاری را به خاک سیاه می‌نشاند

به گزارش بانک اول هنگام سرمایه گذاری اشتباهات چیزی معمول است ، اما اگر بتوانید آنها را تشخیص دهید به راحتی از آنها جلوگیری می شود.
بدترین اشتباهات عدم ایجاد یک برنامه بلند مدت است که باعث می شود احساسات و ترس بر تصمیمات شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد اشتباهات بیشتر در سرمایه گذاری شما شود.

1. عدم درک سرمایه گذاری
وارن بافت ، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران جهان ، نسبت به سرمایه گذاری در شرکت هایی که مدل کسب و کار آنها را نمی فهمید ، هشدار می دهد. بهترین راه برای جلوگیری از این کار ، ایجاد نمونه کارهای متنوعی از صندوق های قابل معامله در بورس یا صندوق های سرمایه گذاری مشترک است. اگر در سهام جداگانه سرمایه گذاری می کنید ، اطمینان حاصل کنید که قبل از سرمایه گذاری از هر شرکتی که این سهام نمایندگی می کنند کاملاً مطلع شده اید و خوب آن را میشناسید.

 
سرمایه گذاری
سرمایه گذاری


2. تعصب داشتن نسبت به سهمی که خریده اید.
خیلی اوقات ، وقتی می بینیم شرکتی که در آن سرمایه گذاری کرده ایم خوب عمل می کند ، و خب نسبت به آن تعصب داریم و فراموش کنیم که سهام را به عنوان سرمایه گذاری خریداری کرده ایم. همیشه به یاد داشته باشید ، شما این سهام را برای کسب درآمد خریداری کرده اید. اگر هر یک از اصول اساسی که شما را به خرید شرکت دعوت کرده تغییر داده است ، فروش سهام را در نظر بگیرید.

3. عدم صبر
رویکرد آهسته و ثابت در بلندمدت بازده بیشتری خواهد داشت. اگر انتظار داشته باشید سهمی که خریده اید به محض خرید شما رشد کند باور کاملا اشتباهی است. در واقع شما باید انتظارات خود را با توجه به جدول زمانی رشد و بازده پرتفوی واقع بینانه نگه دارید.

شکست
شکست


4. خرید و فروش پشت سرهم
خرید و فروش سریع سهم ها برای رسیدن به سود سریع میتواند بسیار گیج کننده و یا حتی اشتباه باشد. مگر اینکه یک سرمایه گذار سازمانی باشید و از نرخ کمیسیون پایین بهره مند شوید ، چون شما برای هر خرید و فروشی که انجام میدهید باید کارمزدی هم بپردازید در غیر این صورت فقط پولتان را هدر میدهید.

5. بازار همیشه یکنواخت عمل نمی‌کند
اینکه انتظار داشته باشید که بازار همیشه یکنواخت عمل کند در واقع یک اشتباه استراتژیک به شمار میرود باید مراقب بود که هر خرید و فروشی باید بر اساس یک استراتژی تعیین شده است و هر استراتژی بر اساس رفتار بازار شکل گرفته است.

6. عدم تنوع
در حالی که سرمایه گذاران حرفه ای با سرمایه گذاری در چند موقعیت متمرکز ممکن است قادر به بازدهی و کسب سود بیش از یک معیار یا سهم باشند ، سرمایه گذاران عادی نباید این کار را امتحان کنند. عاقلانه تر است که به اصل متنوع سازی پایبند باشیم.

معامله
معامله

7- بگذارید احساسات شما حاکم شود
بدیهیاتی که از ترس و طمع بر بازار حاکم است درست است. سرمایه گذاران نباید اجازه دهند ترس و حرص تصمیماتشان را کنترل کند. در عوض ، آنها باید بر روی تصویر بزرگتر تمرکز کنند. بازده بورس سهام ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه تر به شدت منحرف شود ، اما در بلند مدت ، بازدهی سهام برای سهام کلان می تواند به طور متوسط ​​10٪ باشد. یعنی دید بلند مدت داشته باشید و رفتار خود را بر اساس نوع سرمایه گذاری خود شکل دهید.

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها