دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

آیا حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران از فروردین محاسبه میشود؟

24 خرداد 1401
آیا حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران از فروردین محاسبه میشود؟

به گزرش بانک اول محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره ارسال مصوبه حق مسکن 1400 به هیأت دولت گفت: طبق صبحت های وزیرکار در آخرین جلسه شورای عالی کار مقرر شد که کمک هزینه مسکن با قید فوریت به دولت ارسال شود.

 وی با بیان اینکه اجرای این مصوبه منوط به تصویب دردولت است گفت: طبق مصوبه شورای عالی کار هر زمانی این مصوبه در دولت تصویب شود, باید از ابتدای فروردین 1400 عملیاتی شود.

 تاجیک بیان کرد: اجرای مصوبه افزایش حق مسکن از 300 هزار تومان به 450هزار تومان از ابتدای فروردین 1400 یکی از بندهای مصوبه شورای عالی کار است. اینکه چه زمانی تصویب می شود, بستگی به تصویب دولت دارد.اگر حق مسکن دیرتر از فروردین ماه هم تصویب شود, کارفرمایان مکلف هستند که معوقات را ازفروردین ماه اعمال کنند.

 نماینده کارگران با بیان اینکه انتظارمان از دولت برای سال 1400 کنترل تورم است گفت: اگر تورم کنترل نشود, فاجعه ای که سال گذشته برای دستمزد کارگران رخ داد, تکرار می شود. جا دارد که دولت تورم را کنترل کند تا کارگران بتوانند با این حقوق زندگی حداقلی خود را بگذرانند.

 تاجیک افزود: حداقل دستمزد کارگران در سال 1400 حدود 3میلیون و 800هزار تومان به جز حق اولاد است که تمام کارگران مشمول قانون کار باید این رقم را دریافت کنند./تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.
با عنایت به تغییرات سامانه دریافت فهرست حقوق و دستمزد در اجرای مقررات بند (ث) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و فراهم نمودن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنها، بنابر اختیار حاصل از مفاد ماده (۱۹۱) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر می دارد
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی توضیح داد: براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.
وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. به گزارش بانک اول، الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو گفت: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ افزود: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم. وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد. ۱

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها