جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

چگونه از ریسک‌های سرمایه گذاری دوری کنیم؟

24 خرداد 1401
چگونه از ریسک‌های سرمایه گذاری دوری کنیم؟

به گزارش بانک اول، بدون تردید سرمایه گذاری همیشه به معنای کسب سود نیست. بسیاری از سرمایه گذارها با شکست های متعددی مواجه می شوند البته در این میان تفاوت قابل ملاحظه ای میان سرمایه گذارهای حرفه ای و تازه کار وجود دارد. در ادامه به کمک دن کالوگر، کارشناس ارشد سرمایه گذاری، به بررسی برخی از نکات مهم در این حوزه خواهیم پرداخت.

 

ضرورت نگاه بلندمدت 

سرمایه گذاری به صورت حرفه ای نیازمند نگاه بلندمدت به عرصه کسب و کار است. بسیاری از افراد تازه کار در این حوزه انتظار دریافت سودهای کلان در مدت زمانی اندک را دارند. دنیای کسب و کار اینگونه عمل نمی کند بنابراین سرمایه گذارها باید در بلندمدت نسبت به تاثیرگذاری سرمایه شان توجه نشان دهند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر یک برند به طور مداوم درگیر پاسخگویی به سرمایه گذارانش در مورد وضعیت سوددهی سهام شان باشد، دیگر فرصتی برای نوآوری و موفقیت در بازار نخواهد داشت بنابراین باید اندکی اعتماد میان برند و سرمایه گذارها تقویت شود. 

خرید سهام براساس نام یا وضعیت بازار؟

برخی از سهامداران تازه کار فقط به دنبال نام های جذاب در بازار هستند. این امر به معنای خرید سهام بدون توجه به وضعیت بازار است. حتی معتبرترین برندها نیز در شرایط ناگوار ضررهای زیادی به سرمایه گذارها می زنند بنابراین باید براساس وضعیت بازار و ترندهای مطمئن نسبت به خرید و سرمایه گذاری اقدام نماییم.

 

امروزه مشاورهای بسیار مطمئنی در حوزه سرمایه گذاری فعالیت دارند. بدون تردید برخی از مشاورهای حوزه سرمایه گذاری به دنبال سودجویی هستند، اما برخی از کارشناس های معتبر امکان ارائه توصیه ها و نکات راهنمایی مناسبی را خواهند داشت بنابراین باید با چنین افرادی برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری مان همکاری نزدیکی داشته باشیم. در غیر این صورت شانسی برای سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک نخواهیم یافت. 

مطالعه در مورد برندها

سرمایه گذارهای حرفه ای برای انتخاب یک برند یا شرکت به منظور سرمایه گذاری مطالعه دقیقی بر روی وضعیت بازار و برند موردنظر انجام می دهند. اگر شما بدون هرگونه مطالعه ای و فقط براساس توصیه دیگران اقدام به سرمایه گذاری می کنید، باید نسبت به عواقب این امر نیز آمادگی داشته باشید. بسیاری از اوقات سرمایه گذارهای تازه کار بدون شناخت درست از برندها دست به سرمایه گذاری می زنند. نتیجه این امر حتی در صورت موفقیت نیز همراه با ریسک های بسیار زیادی خواهد بود. فرآیند مطالعه وضعیت یک برند برای سرمایه گذاری شامل مطالعه صورت حساب های مالی و همچنین سابقه اش در بازار است. اگر این نکات را مدنظر داشته باشیم، فرآیند بازاریابی مان به طور مطمئن پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها