جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

حقوق بازنشستگان چقدر شد؟ / نحوه محاسبه حقوق فروردین

24 خرداد 1401
حقوق بازنشستگان چقدر شد؟ / نحوه محاسبه حقوق فروردین

به گزارش بانک اول در پایان سال گذشته سازمان تامین اجتماعی مبلغی را به عنوان علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق به حساب بازنشستگان خود واریز کرد و قرار بود این مبلغ در فیش حقوقی فروردین بازنشستگان لحاظ شود اما روز گذشته مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: آن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان علی الحساب اسفند ربطی به فروردین ندارد و چیزی هم از حقوق بازنشستگان کسر نمی‌شود.

بنابراین این مبلغ واریز شده به شش ماهه دوم سال ۹۹ مربوط می‌شود.

همجنین به گفته او با متناسب‌سازی‌هایی که در گذشته انجام شده حقوق بازنشستگان در فروردین امسال نسبت به اسفند سال ۹۸ حدود ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.

حداقل حقوق یک بازنشسته چقدر است؟

با فرض این که یک بازنشسته دارای همسر و دو فرزند حداقل حقوقی که در فروردین دریافت می‌کند چقدر است؟ برای محاسبه حقوق یک بازنشسته با همسر و دو فرزند باید تعداد سال خدمت را در عدد ۱۴۳ ضرب کرد.

اگر این بازنشسته ۳۰ سال خدمت کرده باشد، مبلغ حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

اگر ۲۰ سال خدمت کرده باشد مبلغ حقوق او دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

همچنین اگر میزان خدمت او ۱۰ سال باشد، مبلغ یک میلیون و ۴۳۰ هزار تومان برایش واریز می‌شود.

همچنین حقوق‌ها در ماه‌های گذشته معمولا از دهه سوم هر ماه بر اساس جدول زمان‌بندی مبتنی بر حروف الفبا واریز شده و آنطور که سالاری گفته در فروردین نیز حقوق‌ها با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود.

همجنین بازنشستگان می‌توانند از فردا احکام افزایش حقوق خود را دریافت کنند.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها