پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

حقوق و دستمزد کارگران در ۱۴۰۰+ جدول / رقم عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰

24 خرداد 1401
حقوق و دستمزد کارگران در ۱۴۰۰+ جدول / رقم عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰

به گزارش بانک اول، قانون کار، شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۹ پس از بحث و بررسی، حداقل مزد سال ۱۴۰۰ را تصویب کرد. بر این اساس، حقوق دریافتی کارکنان در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر است:

 

۱- حداقل دستمزد روزانه: ۸۸۵۱۶،

۲- حداقل دستمزد ماهانه: ۲۶۵۵۴۹۲،

۳- حق مسکن: ۴۵۰۰۰۰،

۴- بن کارگری:۶۰۰۰۰۰،

۵- پایه سنوات: ۱۴۰۰۰۰،

۶- حق اولاد: ۲۶۵۵۴۹،

۷- حداقل حقوق کارگران بدون فرزند (با حداقل یکسال سابقه، بدون کسر بیمه): ۳ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۹۲۵ تومان

۸- حداقل حقوق با یک فرزند (بدون کسر بیمه):سه میلیون و ۹۷۱ هزار ۴۱۸ تومان

۹-حداقل حقوق با یک فرزند با یک سال سابقه:۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان

۱۰- حداقل حقوق با دو فرزند (بدون کسر بیمه و سابقه کار):۴ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۵۹۱ تومان

 

در نظر داشته باشید میزان حق مسکن برای اجرایی شدن نیاز به مصوبه هیات وزیران دارد که پس از تصویب و ابلاغ اجرایی خواهد شد؛ بنابراین حق مسکن در حال حاضر همان مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ است.

رقم عیدی کارگران سال ۱۴۰۰

در سال ۱۴۰۰ با توجه به اینکه پایه حقوق کارگران دو میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است عیدی کارگران حداقل ۲ برابر و حداکثر ۳ برابر حقوق ماهانه خود خواهد بود یعنی.

 

حداقل عیدی در سال ۱۴۰۰: ۵ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان (به نسبت سال ۱۳۹۹، ۳۹% رشد)

حداکثر عیدی در سال ۱۴۰۰:۷ میلیون و ۹۶۶ هزار تومان (به نسبت سال ۱۳۹۹، ۳۹% رشد)

 

میزان پایه سنوات سال ۱۴۰۰

میزان پایه سنوات در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۴۰ هزار تومان (ماهانه) افزایش پیدا کرد. (رشد ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته)

 

-همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

 

میزان معافیت مالی حقوق در سال ۱۴۰۰

سقف بخشودگی مالیاتی حقوق در سال ۱۳۹۹ مبلغ سه میلیون تومان بود که این مبلغ در سال ۱۴۰۰ به ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرد. نسبت اختلاف این دو مبلغ یک میلیون تومان است که نسبت به سال قبل مبلغ معافیت مالیاتی ۳۳% افزایش پیدا کرده است.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها