ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ابلاغ شد

24 خرداد 1401
افزایش مستمری بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی ابلاغ شد

به گزارش بانک اول براساس این مصوبه که در جلسه 18 فروردین سال 1400 به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تصویب هیات وزیران رسید و امروز به دستور اسحاق جهانگیری ابلاغ شد از ابتدای فروردین سال 1400 کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال 1399 برقرار شده است، برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزیی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان 39 درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان 26 درصد (به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و 483 هزار و 550 ریال) افزایش می‌یابد.

همچنین حق عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه های اجرایی وفق بند (4) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط
رییس سازمان امور مالیاتی با انتشار اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم، از افزایش دو برابری نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل خبر داد.
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها