جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

اختلاف دریافتی بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار در تامین اجتماعی شدت گرفته است

24 خرداد 1401
اختلاف دریافتی بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار در تامین اجتماعی شدت گرفته است

به گزارش بانک اول جمعی از بازنشستگان کارگری با بیان اینکه متناسب‌سازی در افزایش حقوق بازنشستگان منظور نشده از افزایش میزان اختلاف دریافتی خود با بازنشستگان همکار سازمان در فروردین ماه خبر دادند و گفتند: علیرغم درخواستهای مکرر نه تنها از فاصله موجود کاسته نشده بلکه مقایسه فیش‌های حقوقی نشان دهنده افزایش این فاصله است به گونه‌ای که اگر بین دو بازنشسته سال قبل یک میلیون تومان به فرض مثال فاصله بوده امسال این اختلاف به دو میلیون تومان رسیده است.

بازنشستگان با استناد به قانون تامین اجتماعی می‌گویند: اموال و دارایی‌های سازمان متعلق به بیمه شدگان است و هیچ گروهی نباید از این منابع به نفع خود برداشت کند؛ حال چرا کسانی که برای ما کار می‌کنند بیشتر از ما درآمد دارند؟

آن‌ها خواستار توجه به مطالبه‌ی رفع تبعیض در اصلاح فیش‌های حقوقی شدند و اعلام کردند امیدواریم در اردیبهشت از میزان اختلاف موجود کاسته شود.

 

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مستمری بگیر لویمی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام اولا تا امروز فیش فروردین صادر نشده پوما مگر کارکنان سازمان حق بیمه پرداخت نمی کنند و جز صاحبان اصلی صندوق نیستند سوما حق بیمه پرداختی توسط کارکنان سازمان چندین برابر سایر بیمه شدگان است چهارم مثل ابن است بگوییم چون صاحبان اصلی فلان بانک سپرده گذاران آن بانک است پس مزایایی که به کارکنان آن بانک داده میشود سپرده گذاران هم پرداخت شود بربد تحقیق کنید سپس مطالب را منتشر کنید مستمری بگیران افراد با شرفی هستن ولی اخیرا آلت دست عده‌ای شدند که مستمری بگیر نیستن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها