یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

دومین قرعه کشی ایران خودرو با سودهای میلیونی کی انجام می‌شود؟

24 خرداد 1401
دومین قرعه کشی ایران خودرو با سودهای میلیونی کی انجام می‌شود؟

به گزارش بانک اول، امسال تا امروز – جمعه ۲۷ فروردین ماه – که حدود چهار هفته از سال ۱۴۰۰ سپری شده از دو خودروساز بزرگ کشور شاهد دو قرعه کشی ایران خودرو بوده ایم اما سایپا هنوز در سال جدید قرعه کشی تازه‌ای برگزار نکرده است.

البته ایران خودرو یک پیش فروش دیگر نیز انجام داده که قرعه کشی آن طی روزهای آتی برگزار می شود اما این پیش فروش به صورت تحویل بلند مدت – یکساله – بوده و استقبال چندانی از آن نمی شود چرا که وضعیت اکنون در بازار خودرو به کلی متفاوت از سال گذشته است.

تفاوت شرایط بازار خودرو در سال ۱۴۰۰ با سال قبل

توضیح این که در سال ۱۴۰۰ باز هم شرایطی که در چهارماه پایانی سال ۹۹ در بازار خودرو شاهد بودیم ادامه دارد به این معنی که برخلاف نیمه اول سال گذشته، قیمت ها در بازار خودرو طی ۴ ماهه پایانی سال ۹۹ و یک ماه اول بهار سال ۱۴۰۰ روند همواره صعودی ندارد و بسیاری از خودروهای کاهش قیمت را تجربه کرده اند و احتمال کاهش هر چه بیشتر قیمت خودرو نیز در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات احیای برجام، کم نیست.

از سوی دیگر، احتمال این که قیمت مصوب خودرو توسط شورای رقابت در ماه های آینده افزایش یابد نیز وجود دارد و به این ترتیب خودروهایی که اکنون توسط ایران خودرو به صورت پیش فروش یکساله عرضه می شوند شاید در موعد تحویل قیمت بیشتری نسبت به قیمت مصوب کنونی داشته باشند.

اما پیش فروش با تحویل حداکثر سه ماهه و قیمت قطعی خودرو کماکان از نظر سودآوری جذاب است و هر ماه که چنین پیش فروش هایی انجام شود قطعا با استقبال انبوه متقاضیان – مصرف کنندگان واقعی و دلالان – مواجه می شود.

قیمت مصوب محصولات ایران خودرو تا کی ثابت می ماند؟

این که قرعه کشی ایران خودرو با قیمت های مصوب فعلی تا کی ادامه خواهد داشت مشخص نیست اما براساس برخی اطلاعات که در شبکه های اجتماعی موبایلی و کانال های تخصصی خودرو منتشر شده است، عجالتا یک پیش فروش دیگر یعنی  فروش فوق العاده مرحله شانزدهم ایران خودرو تا اواسط اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. این دومین قرعه کشی این شرکت در سال ۱۴۰۰ به شمار می آید که به دلیل تفاوت قیمت مصوب کارخانه و قیمت بازار سود میلیونی دارد.

این گزارش ها تاکید دارند که قیمت های مربوط به قرعه کشی ایران خودرو در اردیبهشت ماه نیز هیچ افزایشی نداشته و براساس مصاحبه رئیس شورای رقابت فعلا منتظر اعلام تورم بخشی از سوی بانک مرکزی می باشند. البته هر زمانی که مجوز از سوی شورای رقابت صادر گردد، خودروسازان مجاز به افزایش قیمت خواهند بود.

اخبار مرتبط
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی مجید مشعلچی گفت: اکنون یک نظام رتبه‌بندی ابتدایی برای رانندگان وجود دارد و اطلاعاتی از بخش‌های مختلف دریافت می‌شود به طور مثال تشویقات برای رانندگانی که تصادف نمی‌کنند بر پایه همین رتبه بندی است.
شرکت ایران خودرو در آخرین بخشنامه خود قیمت هایما S7 پلاس را برای عرضه در بازار اعلام کرد
شرایط فروش و واریز وجه ۱۰ خودرو شرکت سایپا اعلام شد.
در روزگاری نه‌چندان دور، با بودجه ۱۰۰ میلیون تومان یا کمتر از آن می‌توانستید خودرو‌های مناسبی را برای رفت‌وآمد خود خریداری کنید. بااین‌حال آیا اکنون هم می‌توان با ۱۰۰ میلیون تومان خودرو خریداری کرد؟

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها