دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲ اردیبهشت / روند بازار معکوس شد؟

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲ اردیبهشت / روند بازار معکوس شد؟

به گزارش بانک اول طلا و سکه گران شد. با افزایش انس جهانی قیمت طلا و سکه در بازار ایران روند صعودی گرفته است.

رئیس اتحادیه طلای تهران گفت: با افزایش ۱۶ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن به کانال یک هزار و ۷۸۲ دلار طلا و سکه در ایران گران شد. هر چه روند مذاکرات و تحولات سیاسی روند مثبتی داشته باشد بازار طلا هم وضعیت با ثباتی می‌گیرد. امروز بازارهای جهانی به دلیل برخی اتفاق‌های سیاسی واکنش منفی نشان داد.

ابراهیم محمدولی معتقد است فردا انس جهانی طلا روند افزایشی دارد و پیش‌بینی می‌شود طلا در بازار ایران اندکی گران می‌شود

 

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: « در طول یک سال گذشته حباب سکه به پایین‌ترین حد خود رسیده است. احتمالا فردا هم طلا و سکه ارزان می‌شود اما قیمت سکه به زیر ۹ میلیون تومان نمی‌رسد.»

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ محمدولی در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با ۲۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۹۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه ثابت باقی ماند و با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

اخبار مرتبط
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها