شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

مستمری کدام یک از بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی دارد؟

24 خرداد 1401
مستمری کدام یک از بازنشستگان افزایش ۱۰۰ درصدی دارد؟

به گزارش بانک اول علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران) با اشاره به درحال اجرا بودن امور اداری صدور احکام بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: «کارکنان سازمان تامین اجتماعی به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کارهای اداری صدور احکام هستند. برخی شب‌ها که به صورت سرزده به سازمان مراجعه کردیم، متوجه شدیم که آن‌ها سحری خود را در سازمان می‌خوردند و به خانه نرفته‌اند. امیدوارم احکام نهایی ظرف روزهای آینده صادر شوند.»

 

وی با اشاره به اقدام سازمان تامین اجتماعی برای رفع تبعیض میان بازنشستگان کشوری و لشکری، گفت: «حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰، بسته به داشتن اولاد و همسر بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. در نتیجه مستمری آن‌ها از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در اسفند ۹۹ به این ارقام می‌رسد تا تفاوت میان بازنشستگان حداقلی‌بگیر تامین اجتماعی و کشوری برداشته شود.»

 

وی با بیان اینکه در احکام جدید برخی مستمری‌بگیران نسبت به اسفند ماه تا ۱۰۰ درصد افزایش مستمری دارند، گفت: «آن گروه از بازنشستگان مشمول افزایش ۱۰۰ درصدی می‌شوند که در سال برقراری مستمری سقف‌بگیر بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ مستمری آن‌ها به ۳ تا ۴ برابر حداقل مستمری رسیده است. به این گروه از بازنشستگان ۱۰۰ درصد اسفند را به عنوان همسان‌سازی و افزایش مستمری پرداخت می‌کنند.»

 

دهقان‌کیا با اشاره به میزان افزایش مستمری بازنشستگان جدید در احکام ۱۴۰۰، گفت: «اگر افزایش مستمری برای این گروه از بازنشستگان منجر به افزایش تا ۵۰ درصد مستمری اسفند ماه ۹۹ نشد، مبلغی را به عنوان متناسب‌سازی به آن‌ها پرداخت می‌کنند تا به این میزان برسند. برای نمونه باید توجه داشت که بازنشستگان سال ۹۹ تفاوت ضریبی نسبت به سال جاری (سال اجرای متناسب‌سازی مرحله دوم) ندارند؛ لذا سازمان برای اینگونه بازنشستگان افزایش تا ۵۰ درصد اسفند را در نظر گرفت؛ البته با اعمال مبلغ متناسب‌سازی است.»

 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان تهران با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در احکام اولیه که از روی سیستم برداشته شدند، مستمری پیش از اعمال متناسب‌سازی مرحله‌ی دوم را ملاک قرار داده بود، گفت: «در افزایش مستمری سال جاری، مستمری اسفند ماه سال گذشته ملاک متناسب‌سازی قرار می‌گیرد. در نتیجه مستمری اسفند ماه مبنای اعمال ۲۶ درصد به اضافه‌ی ۲۴۸ هزار تومان افزایش سنواتی به اضافه‌ی مزایا قرار می‌گیرد.»

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها