چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

کف مقاومتی قیمت سکه چقدر است؟

24 خرداد 1401
کف مقاومتی قیمت سکه چقدر است؟

به گزارش بانک اول قیمت دلار در بازار آزاد صبح امروز در مرز  ۲۳ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت اما در طول معاملات نیمه اول روز به زیر ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان کشیده شد و تا سطح ۲۳ هزار و ۵۴۰ تومان نیز پایین آمد. تحلیل گران پایداری دلار زیر مرز ۲۳ هزار و ۶۰۰ تومان را مهم می‌دانند و آن را به نشانه‌ای از ورود دلار به فاز نزولی تعبیر می‌کنند.

قیمت سکه نیز که در ابتدای معاملات نسبت به افت به زیر  ۱۰ میلیون تومان مقاومت می‌کرد، تحت تاثیر افت قیمت دلار این مرز حساس را از دست داد.

سکه در کانال ٩ میلیون تومان تثبیت شد 

در شروع معاملات امروز دامنه نوسان قیمت‌ها در بازار سکه همچنان محدود بود. انواع سکه معاملات روز ۵شنبه را بدون تغییر نسبت به قیمت انتهایی روز گذشته شروع کردند. قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۲۰ هزار تومان بود. نیم‌سکه ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه روی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت و سکه ربع نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته با نرخ ۲ میلیون تومان کار خود را شروع کرد. طلای ۱۸ عیار در زیر ۱ میلیون تومان باقی ماند و با نرخ ۹۹۶ هزار تومان کار خود را شروع کرد.

از نظر تحلیل گران فنی مهم نقطه قیمت در کانال جدید قیمت سکه رقم ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است. به باور این گروه کف ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای سکه کفی مقاومی بوده است اما شکست آن می تواند بازار را وارد یک فاز ریزشی کند.

اخبار مرتبط
این حراج سکه از طریق سامانه معاملات مرکز مبادله به آدرس market.ice.ir انجام خواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره این حراج در سایت مرکز مبادله ایران به آدرس www.ice.ir در دسترس قرار می گیرد.
بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.
با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است
بازار در جریان معاملات امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها