جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

از ۴ وام بانکی جدید کدام یک برای متقاضیان مناسب‌تر است؟

24 خرداد 1401
از ۴ وام بانکی جدید کدام یک برای متقاضیان مناسب‌تر است؟

به گزارش بانک اول، تسهیلات بانکی به شرط آن که ارزان قیمت و به اصطلاح کم سود باشد ، گره‌گشای مشکلات مردم است و به همین دلیل تولیدکنندگان محتواهای خبری نیز در هفته ها و ماه های اخیر به معرفی وام های بانکی پرداخته اند.

 

روزنامه هفت صبح هم امروز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه چهار وام بانکی را معرفی کرده و جزئیاتی از آنها را در گزارش خود منعکس کرده است. این روزنامه در گزارش امروز خود نوشته است؛

بانک‌ها دیروز شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در حالی کرکره های خود را بالا کشیدند که با چهار ابلاغیه جدید مربوط به پرداخت چهار وام روبه رو شدند. به این ترتیب پرداخت وام ازدواج ۷۰ میلیونی، وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن و وام ۱۲۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده در سال جدید رسما کلید خورد. متقاضیان وام سوم همچنین می‌توانند تا زمان نوسازی خانه خود، وامی با عنوان تسهیلات ودیعه اسکان موقت به ارزش ۴۰ میلیون تومان دریافت کنند.

 

هفت صبح در ادامه به جزئیات این وام ها پرداخته و نوشته است؛

۱. وام ۷۰میلیونی ازدواج

بانک مرکزی با صدور بخشنامه ای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ۷۰ میلیون تومانی را به بانک ها ابلاغ کرد. بر اساس این بخشنامه بانک ها موظف هستند از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه، به کلیه زوج هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند وام‌جدید پرداخت کنند.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ برای هر یک از زو ج ها برابر۷۰میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ۱۰ساله است اما آقایان زیر ۲۵سال و خانم های زیر۲۳سال می توانند هر کدام ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. به این ترتیب زوج هایی که آقا زیر۲۵ سال سن دارد و خانم زیر ۲۳ سال است، روی هم رفته ۲۰۰ میلیون وام ازدواج دریافت خواهند کرد.

این بخشنامه به بانک های ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، توسعه صادرات، رفاه کارگران، توسعه تعاون، اقتصاد نوین، کارآفرین، پارسیان، سامان، پاسارگاد، سرمایه، سینا، قرض الحسنه مهر ایران، دی، شهر، گردشگری، ایران زمین، خاورمیانه، آینده، قر ضالحسنه رسالت، مشترک ایران – ونزوئلا، صندوق کارآفرینی امید، موسسه اعتباری ملل، موسسه اعتباری کاسپین و پست بانک ابلاغ شده است.

 

بخشی از متقاضیان دریافت وام‌ازدواج که در سال گذشته مراحل ثبت نام خود را انجام داده بودند اما به هر دلیلی مثل جور نشدن ضامن یا طولانی شدن صف انتظار هنوز موفق به دریافت وام ازدواج نشده اند می توانند انصراف داده و دوباره از نو تشکیل پرونده بدهند. چون طبق قانون این دسته افراد قادر هستند برای دریافت وام ازدواج ۷۰ میلیونی و حتی وام ازدواج۱۰۰ میلیونی درخواست بدهند.

 

با توجه به اینکه رقم تسهیلات جدید م یتواند تا ۵۰ درصد بیشتر از رقم پارسال باشد، این کار از نظر اقتصادی حتی با وجود اقساط ماهیانه بیشتر به صرفه خواهد بود. آخرین آمارهای رسمی می گویند هنوز ۱۰۰ هزار نفر از پارسال در صف انتظار دریافت وام ازدواج قرار دارند.

 

۲. وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن

انبوه سازانی که امسال می‌توانند برای پروژه های خود وام ۴۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند هم دیروز با خبر خوبی روبه رو بودند چون بانک مسکن بخشنامه پرداخت این تسهیلات را به شعبه های خود ارسال کرد. ۴۵۰ میلیون تومان سقف قابل پرداخت وام در تهران و کلانشهرها به حساب می آید. این وام در شهرهای بالای۲۰۰هزار نفر جمعیت ۴۰۰میلیون و در سایر شهرها ۳۰۰میلیون تومان است و سود وام۱۸ درصد تعیین شده است.

وام انبوه سازان در پروژه هایی قابل استفاده است که پای یک شخص یا شرکت حقوقی به عنوان سازنده وسط باشد. انبوه ساز در این روش که نوعی از پیش فروش مسکن است، خریدار را به بانک معرفی می کند و از طرف او وکالتنامه می گیرد. بانک تسهیلات را در قالب اعتبار به صورت درصدی و با تایید پیشرفت پروژه پرداخت خواهد کرد. برای همین ۴۵۰ میلیون تومانی شدن این وام در سال جدید خبر خوبی محسوب می شود.

البته در هفته گذشته خبرهایی درباره احتمال کاهش نرخ سود این تسهیلات به گوش رسید که قطعی شدن آن به جلسه شورای عالی پول و اعتبار موکول شده است.

 

۳ و ۴.  تسهیلات ۱۲۰ میلیونی نوسازی بافت فرسوده

اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهوری دیروز افزایش تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به ۱۲۰میلیون تومان را در کلانشهر ها به وزارت راه ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در کلانشهرها به ازای هر واحد ۱۲۰میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت ۴۰میلیون تومان تعیین شده است.

همچنین تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سایر شهرها به ازای هر واحد۸۰ میلیون تومان و تسهیلات ودیعه اسکان موقت ۳۰میلیون تومان تعیین شده است. نرخ سود وام نوسازی بافت فرسوده در مناطق کم برخوردار مرزی چهار درصد تعیین شد. هیات دولت نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در سایر مناطق را معادل نصف نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار تعیین کرده است. بنابراین با احتساب نرخ سود ۱۸ درصدی از سوی شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده ۹درصد خواهد بود.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد خشدونی فراهانی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام برای وام 100تومانی زن و شوهر هردوباید شرط سن رو داشته باشن؟ اگر فقط یکی شرط سنی رو داشته باشه میتونه وام 100تومنی بگیره؟ مثلا فقط مرد زیر25باشه و وام 100تومنی بگیره

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها