شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ؛افزایش ۱۵۸ درصدی شامل چه کسانی می‌شود؟

24 خرداد 1401
فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ؛افزایش ۱۵۸ درصدی شامل چه کسانی می‌شود؟

به گزارش بانک اول، تماس ها و کامنت های رسیده نشان می دهد بازنشستگان تامین اجتماعی با وجود افزایش های صورت گرفته در حقوق آنها از وضعیت دریافتی های خود رضایت ندارند.

در واقع تورم و بی اعتنایی سازمان تامین اجتماعی به ناچیز بودن حقوق بازنشستگان طی سال های متمادی شکاف درآمدها و هزینه های بازنشستگان را به حدی رسانده که حتی دو برابر شدن حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر نیز کفاف هزینه های معیشتی آنها را نمی دهد.

اگر شما هم جزو حداقلی بگیران سازمان تامین اجتماعی هستید بر اساس فرمول جدید حقوق بازنشستگان این سازمان حقوق شما افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی خواهد داشت. البته این افزایش شرایطی از جمله دارا بودن سابقه کار ۳۰ ساله دارد.

 

شرط ۳۰ سال سابقه کار برای افزایش ۱۵۸ درصدی حقوق بازنشستگان حداقلی بگیر

این خبر را یک مقام مسئول در سازمان اعلام کرده و تصریح کرده است: بر اساس فرمول جدید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی این عزیزان در صورتی که ۳۰ سال سابقه داشته باشند حقوقشان به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸ درصد افزایش یافته است. ناهید حیدری مدیرکل مستمری‌های سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: حقوق بازنشستگان مورد بحث در سال ۱۴۰۰ با داشتن همسر و دو فرزند به ۴۳ میلیون ریال رسیده است.

 

حداقلی بگیران با ۲۰ سال سابقه چقدر افزایش حقوق داشته اند؟

به گفته وی این حقوق – حداقل حقوق بازنشستگان با ۳۰ سال سابقه –  از حداقل حقوق کارگران مشغول به کار بیشتر محسوب می شود به این معنی که بر اساس مصوبه مورخ ۲۳/اسفند/۱۳۹۹ شورای عالی کار مجموع حداقل حقوق پرداختی به بیمه‌شدگان با احتساب مزایای مشابه پس از کسر حق بیمه سهم بیمه شده، به مراتب کمتر از مبالغ مذکور –  کمتر از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان –  است.

حیدری این را هم گفته است که با اجرایی شدن فرمول جدید، حداقل میزان پرداختی به یک بازنشسته سازمان تامین اجتماعی که ۲۰ سال سابقه کار داشته باشد به نسبت سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گفته مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی مبلغ حقوق بازنشسته حداقلی بگیر دارای ۲۰ سال سابقه کار با داشتن همسر و دو فرزند امسال به ۳۹ میلیون ریال رسیده است.

اخبار مرتبط
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.
در این زمان می‌توانید به سینما یا رستوران بروید و یا یک سفر کوتاه آخر هفته ترتیب دهید. فقط فراموش نکنید که تمام زحمت‌هایتان را با ولخرجی هدر ندهید!
قیمت لاستیک‌های پرفروش چه به صورت دولتی و چه در بازار آزاد با افزایش مواجه شده است. بعضا قیمت یک لاستیک در بازار ۶۰ درصد گران‌تر از قیمت لاستیک دولتی مشابه است.
براساس قانون خانه‌های خالی در صورت عرضه نشدن با افزایش مالیات هرسال مواجه می‌شوند و اگر یک واحد مسکونی در سال عرضه نشود مشمول مالیات شده و ۶ برابر مالیات عادی از آنها مالیات دریافت می‌شود و در صورتی که سال بعد هم خالی باشد مشمول مالیات ۱۲ برابری می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
F M
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با سلام امروز حقوق مادر من واریز شده ۴ میلیون هفتصد !!من نمیدونم چطور محاسبه کردید ولی فقط کافیه به هزینه های زندگی روزمره نگاهی بندازید ازدواج و کار ک هیچ فقط هزینه روزمره هم نمیشه واقعا مستمری بگیران متاسفانه حق شون داره ضایع میشه هی باید بشینیم تاس بندازیم چطور تا اخر ماه برسیم ک خدا شاهده هیچ وقت هم نمیرسیم لطفا خواهش میکنم فکری کنید

شاهرخ جوادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بازنشستگان با 12 سال سابقه چقد افزایش هست؟؟؟ اونوقت چرا حقوق ها نسبت ب سال 98 ؟؟؟؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها