دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۱ اردیبهشت/ افزایش یکباره تقاضا در بازار طلا

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۱ اردیبهشت/ افزایش یکباره تقاضا در بازار طلا

به گزارش بانک اول امروز طلا و سکه در بازار ایران تحت تاثیر افزایش قیمت دلار گران شد اما در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا روند معکوس داشت و با ۳۱ دلار کاهش با قیمت یک هزار و ۸۴۰ دلار معامله شد.

محمد کشتی‌آرای  نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر قیمت دلار بر افزایش بهای طلا گفت: علاوه بر افزایش قیمت دلار دوباره تقاضا برای خرید طلا و سکه در بازار زیاد شده است و همین افزایش تقاضا حباب سکه را به ۴۵۰ هزار تومان رساند.

او همچنین گفت: بعد از سه هفته تعطیلی واحدهای صنفی و کاهش بهای اونس طلا در بازار جهان انتظار افزایش قیمت طلا را نداشتیم اما امروز به یکباره خریدار در بازار زیاد و باعث گرانی طلا و سکه شد.

کشتی‌آرای همچنین با اشاره به افزایش تقاضا در بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها فردا اندکی گران شود.

گفتنی است در بازار امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۲۸ هزار تومان افزایش به ۹۶۸ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۹ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه هم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. بهای سکه یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد.

اخبار مرتبط
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.
نیم سکه در جریان معاملات امروز با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۲۵۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.
، بازار امروز شاهد روند نزولی کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها