یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

مصوبه حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان و بازنشستگان اصلاح و ابلاغ شد

24 خرداد 1401
مصوبه حقوق سال ۱۴۰۰ کارمندان و بازنشستگان اصلاح و ابلاغ شد

به گزارش بانک اول به نقل از«پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور رفع ابهامات و سوالات گسترده دستگاه های اجرایی درخصوص تبصره ذیل بند (۵) تصویب نامه سال جاری درخصوص تعیین ضریب حقوق کارمندان و افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰، مصوبه مربوط را اصلاح کرد.

به موجب این اصلاحیه، تبصره بند (۵) مصوبه مذکور درخصوص تجمیع و اعمال مبالغ ناشی از اجرای بندهای (۷) و (۹) مصوبه دولت و اصلاحات بعدی آن در تفاوت تطبیق مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان قرارداد کار معین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد، از مصوبه حذف شد.

همچنین مبالغ ناشی از اجرای بند (۹) آیین ننامه اجرایی افزایش ضریب حقوق و حقوق و مزایای مستمر کارکنان، مشمول افزایش این تصویب نامه خواهند بود./ایبنا

اخبار مرتبط
نرخ فروش این ارز برابر با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران است که با کارمزد پنج درصد معادل ریالی پرداخت می شود.
میانه حقوق دریافتی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تا حدود ۶ درصد از تورم پیشی گرفت ولی حداقل حقوق کارکنان دولت در این سال دو درصد و حداقل حقوق وزارت کار ۵ درصد از تورم عقب‌تر بوده است
در هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییر مصوبه دستمزد 1403 مطرح شد و رسانه‌ها از احتمال تغییر مصوبه و افزایش مبلغ کمک هزینه مسکن خبر دادند. این پیش‌فرض‌ها به دنبال این ماجرا مطرح شد که برخی نمایندگان کارگری اعلام کرده بودند به جلسه‌ای به ریاست معاونت روابط کار وزارت کار دعوت شده‌اند. نمایندگان کارگران در شورای عالی کار از احتمال افزایش حق مسکن و افزایش سایر سطوح مزدی سخن می‌گفتند.
علاقه مندان برای آگاهی از برنامه‌ها، رویدادها و طرح‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، می‌توانند به نشانی اینترنتی www.taci.ir و یا صفحات کانون در شبکه‌های اجتماعی به نشانی taci.ir@ مراجعه و یا با شماره تلفن ۶۶۹۰۰۷۷۱-۰۲۱ تا ۴ تماس حاصل کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها