چهارشنبه, 19 اردیبهشت 1403 2024,May

تغییرات جدید در سهمیه‌بندی بنزین

24 خرداد 1401
تغییرات جدید در سهمیه‌بندی بنزین

به گزارش بانک اول به گفته نمایندگان مجلس یازدهم سهمیه بنزین عادلانه توزیع نمی‌شود چرا که فقط به رانندگان تخصیص داده می‌شود و در اصل باید به تمامی افراد تخصیص داده شود یا اینکه با مصرف برق بیشتر، یارانه بیشتر نصیب پرمصرف‌ها می‌شود.

بر اساس این طرح افراد سهمیه مساوی از یارانه حامل‌های انرژی دریافت می‌کردند و اگر چیزی از سهمیه‌شان باقی ماند، می‌توانستند آن را از طریق بورس کالا بفروشند.

حالا هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم  می‌گوید: «این طرح به هیچ جایی نرسیده است و فعلا مسکوت است و در واقع از دستور کار مجلس خارج شده است»

عضو کمیسیون انرژی توضیح می‌دهد: «هر طرحی اول به عنوان یک ایده مطرح می‌شود و بعد از مطرح شدن در مجلس، اعلام وصول می‌شود، سپس در کمیسیون مربوطه، راجع به آن صحبت می‌شود. اگر در کمیسیون تصویب شد، ارجاع می‌شود و در نوبت اجرای سهم قرار می‌گیرد. این طرح اصلا در کمیسیون مطرح نشده است و راجع به آن اقدامی صورت نگرفته است.»

از آبان ماه ۹۸ که شورای عالی هماهنگی سران قوا تصمیم گرفت بنزین را سهمیه‌بندی و گران کند، سهمیه‌بندی سوخت تبدیل به یکی از مصوبه‌های بحث‌برانگیز شده است. تا حدی که حالا برخی کاندیداهای احتمالی مانند رامین مهمان‌پرست و پزشکیان هم درباره سهمیه سوخت اظهارنظرهای تبلیغاتی می‌کنند.

با این همه، بیگی‌نژاد می‌گوید: «تا به امروز در کمیسیون، هیچ صحبتی راجع به آن نشده است. چندین بار هم قرار شده که در دستور کار قرار بگیرد اما نگرفته است. علت این است که نمایندگان بنا ندارند تغییرات حامل‌های انرژی را در دستور کار بگذارند تا به آن فکر کنند یا اقدامی انجام دهند.»

این عضو کمیسیون انرژی تاکید می‌کند: «این طرح در شرایط کنونی حتی در اولویت‌های بررسی هم نیست.»

اخبار مرتبط
برای خرید اموال متروکه از اموال تملیکی باید براساس شیوه‌نامه‌ای که در سال ۱۳۹۸ منتشر شده است اقدام شود.
موحدی بک نظر با بیان اینکه دلالان، سفته‌بازان و سودجویان بازارهایی مثل ملک، خودرو، رمزارز و ارز و سکه، باید از مالیات بر عایدی سرمایه بترسند، حتما هم باید بترسند گفت: مردم عادی نباید از این قانون بترسند، چون در طرح مالیات بر عایدی سرمایه، چهار قلم دارایی یعنی املاک با انواع کاربری و سرقفلی، خودرو، سکه و طلا و جواهرات و همچنین رمزارزها در نظر گرفته شده‌اند.
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها