جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۱۲۰میلیونی و ۱۶۰ میلیونی بدون سپرده بانک مسکن را چطور بگیریم؟ + جزئیات

24 خرداد 1401
وام ۱۲۰میلیونی و ۱۶۰ میلیونی بدون سپرده بانک مسکن را چطور بگیریم؟ + جزئیات

به گزارش بانک اول، وام خرید مسکن مذکور در قالب طرحی به نام طرح ۸۲ پرداخت می شود و در واقع بانک مسکن مهلت بهره مندی متقاضیان از وام های متنوع طرح ۸۲ را تا پایان تیر ۱۴۰۰ تمدید کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است که اعطای وام خرید مسکن بدون سپرده مشمول درخواست‌هایی می‌شود که قرارداد تسهیلات حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ تنظیم و قراردادهای مذکور حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.

سایت بانک مسکن در توضیح وام های طرح ۸۲ نوشته است؛ متقاضیان خرید مسکن با استفاده از  وام‌های ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور ۵۰ درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده نمایند.

به نحوی كه ۵۰ درصد مبلغ تسهيلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن و  ۵۰درصدمابقی از محل منابع بدون سپرده است و به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

 

مثال نحوه استفاده از وام طرح ۸۲ بانک مسکن

برای شفاف سازی این وام ، بانک مسکن مثالی به شرح زیر نیز در سایت خود آورده است.

فرد متقاضی که در تهران قصد خرید واحد مسکون دارد چنانچه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر ۲۵ سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی است که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است برای ۵۰ میلیون تومان از آن اوراق خریداری نماید و ۵۰میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می کند.

 

سقف تسهیلات و نرخ سود و مدت بازپرداخت اقساط چقدر است؟

سقف این تسهیلات در شهرهای مراکز استان مثل تهران برای خرید انفرادی ۸۰میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان های هر استان برای خرید انفرادی ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

شایان ذکر است در طرح ۸۲ بانک مسکن نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در حال حاضر ۱۸درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده حداکثر ۶۰ ماه است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا مولایی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بهه به عجب بانک خوبی . گونی را بیار پول وام را بریزیم داخلش

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها