شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن فقط شامل انبوه‌سازان است؟

24 خرداد 1401
وام ۴۵۰ میلیونی ساخت مسکن فقط شامل انبوه‌سازان است؟

به گزارش بانک اول، حدود ۱۸ روز قبل محمود شایان مدیر عامل بانک مسکن از پیشنهاد افزایش وام مسکن به ۵۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت این پیشنهاد در شورای پول و اعتبار در حال بررسی است. وی این را هم گفت که افزایش مدت بازپرداخت تسهیلات به ۲۰ سال و کاهش سود ۱۸ درصدی به حدود ۱۳ درصد (کاهش ۵ درصدی) نیز در حال بررسی است.

فعلا وام ساخت در کلان شهرهایی همچون تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که به ازای هر واحد بر اساس ضوابط و شرایطی پرداخت می شود. پیش از این تصور می شد این وام مختص انبوه سازان است اما اظهارات محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی حکایت از آن دارد که جدا ازانبوه سازان مالکان بخش خصوصی-  و به بیان دیگر افرادی که مالک خانه های ویلایی هستند – نیز می توانند در صورت واجد شرایط بودن از وام مذکور بهره مند شوند.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی با تاکید براین که مالکان برای آگاهی از شرایط و ضوابط این تسهیلات به بانک ها مراجعه کنند، گفت: همه مالکان خصوصی، خودمالکان و سازندگان بخش خصوصی بر اساس ضوابطی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده است به بانک‌ها مراجعه و تقاضای استفاده از تسهیلات ساخت را داشته باشند.

به گفته وی ، بر اساس شاخص‌بندی که انجام شده این تسهیلات در اختیار واجدان شرایط که عموما سازندگان واحدهای متوسط و ارزان‌قیمت هستند، قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد رضا جوکار
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

این ها همش الکیه من زنگ بانک زدم گفت چنین چیزی اصلا نیست

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها