ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وام با نرخ سود ۱۲ درصد در دوران کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
وام با نرخ سود ۱۲ درصد در دوران کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول، در پی شیوع کرونا دولت تسهیلات مختلفی را در قالب های گوناگون به صاحبان کسب وکار و مردم عادی اعطا کرده است. روزنامه ایران در گزارشی به جزئیات این وام ها پرداخته و نوشته است: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور دولت با اختصاص تسهیلات و وام‌های کم بهره، پرداخت مقرری بیمه بیکاری، توزیع بسته‌های معیشتی، بخشودگی بدهی بانکی و تمدید مهلت پرداخت مالیات‌ها در جهت حمایت از خانوارها، صاحبان مشاغل، اصناف و کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا گام برداشته که در مجموع اعتباری بیش از ۷۷ هزار میلیارد تومان برای دولت خرج برداشت.

 

وام های کم‌بهره‌ حمایتی برای کسب‌وکارها و مستاجران

روزنامه ایران در ادامه این گزارش نوشته است؛ به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور و تأثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل و کسب و کارها، کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا به ریاست معاون اقتصادی رئیس جمهوری تشکیل شد و پس از شناسایی خانوارهای کم‌ درآمد و کسب‌وکارهای آسیب ‌دیده، بسته‌های چندگانه حمایتی متشکل از وام‌های بلاعوض معیشتی برای خانوارها، تسهیلات کم‌بهره‌ حمایتی برای کسب‌وکارها و مستأجران و مقرری بیمه بیکاری برای افراد بیکار شده را پیش‌بینی کرد.

حمایت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در چهار محور حمایت از خانوارها، کسب و کارها، حمایت اجتماعی و بخش بهداشت و درمان صورت گرفت. در راستای حمایت از کسب و کارها، ۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزانقیمت با نرخ سود ۱۲ درصد پیش‌بینی شد که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل ریلی و هوایی و ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزانقیمت به ۱۴ رسته کسب و کار آسیب دیده از کرونا با رویکرد اشتغال محوری و بنگاه محوری اختصاص پیدا کرد.

 

در راستای حمایت از شاغلان بیکار شده نیز ۲ هزارمیلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیش از یک میلیون شاغل بیکار شده پیش‌بینی شد.

 

در حوزه خانوارها، دولت جمعاً ۴۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شامل ۲۲ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی یارانه در مرحله اول و ۷.۵ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی در مرحله دوم و ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب توزیع بسته‌های معیشتی به خانوارهای آسیب پذیر و حمایت ماهانه از خانوارها تا پایان سال ۱۳۹۹ در نظر گرفت.

وام ودیعه مسکن 

در سال گذشته دولت در حوزه مسکن ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام ودیعه مسکن اختصاص داد که این مبلغ در کلانشهرها ۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان به ۱۲۰ هزار مستأجر با نرخ ۱۲ درصد بود. حمایت ۱۷ هزار میلیارد تومانی از بخش درمان از دیگر اقدامات اثرگذار دولت در دوران کرونا بود که در این راستا علاوه بر منابع بودجه‌ای، از محل منابع صندوق توسعه ملی اعتبار ویژه به بخش بهداشت و درمان اختصاص یافت.

اخبار مرتبط
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .
مقدار سود وام خرید خودرو کارکرده را بانک‌ها تعیین می‌کنند؛ با این‌حال معمولاً سود وام خرید خودرو کارکرده بالاتر از وام‌های خودرو نو است. نکته مهم: شرایط اعلامی پرداخت وام خودرو در زیر توسط بانک ها ممکن است تغییر کرده باشد.برای اطلاعات تکمیلی به بانک مربوطه مراجعه فرمائید.
این طرح در راستای استقرار بانکداری جامع و توسعه خط کسب و کاری بانکداری شرکتی و تجاری و تمرکز بر مشتریان و معتبر طراحی شده است. این محصول قابلیت بهره برداری برای کلیه مشتریان حقیقی به صورت انفرادی یا پرسنل معرفی شده سازمان ها و شرکت ها به عنوان خریدار را دارا می باشد. با توجه به مزیت های رقابتی محصول بهین کارت ۲ نسبت به محصولات مشابه رقبا، این محصول می تواند به عنوان ابزار کارا مورد بهره برداری قرار گیرد.
از بهمن ماه سال گذشته که تسهیلات ودیعه مسکن در تهران به ۲۰۰ میلیون تومان رسید بسیاری از مستاجران در پشت صف‌های بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن قرار گرفته اند در صورتی که همین افزایش ۵۰ میلیون تومانی تسهیلات در طی چند ماه گذشته آثار و تبعات خود را روی بازار اجاره گذاشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
مهشید
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام خوب منم بخاطرکرونابیکارشدمه هزارتومان که بهم ندادین چندسال یارانمم قطع کردین بایه بچه دربدر

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها