جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

چه کسانی در اردیبهشت حقوق نگرفتند؟ / افزایش ۱۱ برابری مستمری مددجویان بهزیستی

24 خرداد 1401
چه کسانی در اردیبهشت حقوق نگرفتند؟ / افزایش ۱۱ برابری مستمری مددجویان بهزیستی

به گزارش بانک اول پس از گذشت پنج روز از خرداد با اعلام امروز سازمان بهزیستی کشور مستمری مددجوبان بهزیستی واریز شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این خصوص گفته که مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال ۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.

از اردیبهشت امسال مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی بر اساس بعد خانوار از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مبلغ مستمری هر خانوار چقدر است؟

به هر خانواده مستمری‌بگیر بهزیستی از اردیبهشت امسال چقدر پرداخت می‌شود:

 

خانوار یک نفره: ۳۵۰ هزار تومان

خانوار دو نفره: ۵۰۰ هزار تومان

خانواده  سه نفره: ۷۰۰ هزار تومان

خانواده چهار نفره: ۹۰۰ هزار تومان

خانواده پنج نفره به بالا: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

براساس مصوبه شورای عالی کار حقوق کارگران برای امسال ۳۹ درصد افزایش یافت. حداقل حقوق یک کارگر با همسر و دو فرزند حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

علت تاخیر در واریزی‌ها چه بود؟

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از علت تاخیر در واریزی‌ها نیز حاکی این است که سازمان بهزیستی منتظر اعمال افزایش مستمری‌ها بوده که همین موضوع باعث شده مستمری‌ها دیرتر واریز شود. همچنین قرار است مابه‌التفاوت مستمری فروردین نیز پس از تامین اعتبار پرداخت شود.

چه تعداد تحت پوشش بهزیستی هستند؟

براساس اظهارات قبادی دانا، در سال ۹۲ بیش از ۵۰۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی بوده‌اند اما در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۸ هزار نفر جزء مستمری‌بگیران هستند. یعنی در دولت روحانی تعداد مددجویان بهزیستی ۱۱۲ درصد بیشتر شده است.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها