جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

افشای عجیب از روابط نفتی ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر

24 خرداد 1401
افشای عجیب از روابط نفتی ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر

به گزارش بانک اول این در حالی است که نه تنها خبر نفت و هرگونه مبادله تجاری از ایران برای شرکت‌های آمریکایی در دهه‌های اخیر ممنوع است، بلکه در سال‌های اخیر دولت آمریکا حتی خرید نفت، محصولات پالایشی، شیمیایی، فلزی و ... را برای شرکت‌های غیرآمریکایی را نیز ممنوع کرده است.

دو میلیون بشکه نفت از ایران به آمریکا رفت

آنطور که این داده‌ها نشان می‌دهد یک سال اخیر علی رغم تحریم‌ها آمریکا ۲ بار از این کشور نفت و محصولات پتروشیمی خریده است که یک محموله در دوره ترامپ و محموله دیگر در دوره بایدن بوده است.

به این معنا که در اکتبر 2020 (مهر- آبان 99) یعنی زمانی که ترمپ هنوز در آمریکا روی کار بوده است این کشور روزانه 36 هزار بشکه یا یک محموله بیش از یک میلیون بشکه‌ای از نفت یا فرآورده‌های نفتی از ایران وارد کرده است. محموله دیگر در ماه مارس 2021 (اسفند و فروردین گذشته) با حجم حدود یک میلیون بشکه یا روزانه 33 هزار بشکه در روز از ایران وارد آمریکا شده است.

آخرین واردات آمریکا از ایران به اواخر سال 1991 یعنی حدود 30 سال پیش باز می‌گردد و پیش از اعمال تحریم صنعت نفت و هرگونه مبادلات تجاری با نفت ایران باز می‌گردد.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها