دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت وام ضروری به ۱۲۹ هزار بازنشسته

24 خرداد 1401
پرداخت وام ضروری به ۱۲۹ هزار بازنشسته

به گزارش بانک اول به نقل از ایسنا، محمود مرتضایی فرد با اعلام این خبر گفت: در دومین مرحله ثبت نام اینترنتی دریافت وام ضروری 10 میلیون تومانی، حدود 325 هزار نفر درخواست خود را ثبت کردند که پس از بررسی های لازم و اولویت بندی های انجام شده، 129 هزار و 750 نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند که اسامی آنها در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اعلام شده است.

وی اظهار داشت: عزیزان بازنشسته و وظیفه بگیران تحت پوشش صندوق که در اردیبهشت ماه اقدام به ثبت نام اینترنتی کرده بودند از اکنون می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق و با وارد کردن مشخصات لازم شامل شماره دفتر کل، شماره ملی و شماره بانک صادرات از نتیجه درخواست خود باخبر شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: در این مرحله نیز مانند مرحله نخست، واجدان شرایط در 6 نوبت براساس اولویت ها دسته بندی شدند که هر در هر نوبت مبلغ وام به حساب حدود 22 هزار نفر از واجدین شرایط که براساس اولویت ها تعیین شده اند، در بانک صادرات واریز خواهد شد.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «زمان پرداخت هر نوبت قطعی نیست و بستگی به بانک عامل دارد»، گفت: به طور معمول پایان هر ماه نسبت به پرداخت تسهیلات نوبت مربوطه اقدام خواهد شد. زمان پرداخت نخستین نوبت وام ضروری در این مرحله در صورت تامین منابع لازم از سوی بانک احتمالا پایان خرداد ماه یا اوایل تیرماه 1400 است و مابقی نوبت ها در ماه های پس از آن پرداخت می شود.

وی با اشاره به متقاضیانی که از میان دریافت کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده اند، گفت: همانطور که برای مرحله نخست نیز اعلام شد، ورثه پسر که در سه سال آینده از لیست وظیفه بگیری حذف می شوند، وظیفه بگیران تک ورثه ای که سن آنان بیش از 80 سال باشد، بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده باشد و رکوردهایی که فرم رضایت نامه وراث آنها در سامانه تایید نشده باشد، چهار دسته ای هستند که در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شده اند.

مرتضایی فرد ادامه داد: پس از حذف این چهار گروه، همه متقاضیان باقی مانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت بندی شدند.

اخبار مرتبط
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها