جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

چرا سکه، دلار را جدی نمی گیرد؟

24 خرداد 1401
چرا سکه، دلار را جدی نمی گیرد؟

به گزارش بانک اول روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی ۳ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومانی رفت. با وجود این افت، در بازار سکه، میزان خریدها افزایش یافت. فلز گران بهای داخلی با تکیه بر افزایش فعالیت خریداران توانست ۳ دهم درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند و به نزدیکی سطح ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد. 

به گفته فعالان، سکه بازان در روزهای گذشته تصور می‌کردند که اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. به همین دلیل، ترجیح می‌دادند که چندان به صورت جدی در موقعیت خرید قرار نگیرند. با این حال، حفظ محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی در بازار دلار موجب شده است که سکه بازان به روند آتی بهای اسکناس آمریکایی خوشبین‌تر شوند. در کنار این، دلار در دو روز گذشته چند بار به کانال ۲۴ هزار تومانی رفته است و همین مساله موجب شده است که انتظارات افزایشی در بازار فعال باقی بماند. با این حال، عقب گرد دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی می‌تواند بار دیگر موجب افت قیمت سکه شود. 

 

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باقی بماند، خریداران به حضور فعال خود در بازار ادامه خواهند داد. سکه بازان در دو روز اخیر به روند دلار اعتنای چندانی نکرده‌اند و همین موضوع موجب شده است که حباب فلز گران بهای داخلی در محدوده مثبت قرار بگیرد. به گفه تحلیل گران افزایش حباب نشانه آن است که سطح تقاضا در بازار بالاتر رفته است. 

عامل دیگری که می‌تواند در روزهای آینده به رشد معنادار سکه کمک کند، افزایش قیمت دلار به بالای مقاومت ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی است. معامله گران دلار در روزهای اخیر خریدهای خود را کاهش دادند. آن‌ها تصور می‌کنند باید در انتظار آشکار شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای باقی بمانند. در صورتی که اخبار مثبتی از مذاکرات منتشر نشود، دلار می‌تواند با سرعت بیشتری به مسیر افزایشی بازگردد. این در حالی است که احتمالا بازارساز نیز تلاش زیادی خواهد کرد که دلار به بالای خط ۲۵ هزار تومانی صعود نکند.

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها