پنجشنبه, 29 شهریور 1403 2024,September

پیش فروش وانت دو کابین ژاپنی با وام ۷ ساله و سود صفر درصد

24 خرداد 1401
پیش فروش وانت دو کابین ژاپنی با وام ۷ ساله و سود صفر درصد

به گزارش بانک اول، برای متقاضیان ایرانی خرید خودرو که از سال گذشته شاهد پیش فروش های ایران خودرو و سایپا با انواع شرایط عجیب همچون موعد تحویل یکساله ، پیش پرداخت علی‌الحساب چند ده میلیونی، مبهم بودن قیمت نهایی و … بوده اند ، شنیدن این خبر که یک خودروی پیکاپ (وانت دو کابین) ژاپنی از برند معروف نیسان با وام ۷ ساله و سود صفر درصد به فروش می رسد جالب توجه است.

بر اساس آگهی رسمی فروش،  شرکت نیسان از دیروز نرخ سود ۸۴ ماهه خود را از ۲.۹ درصد به صفر درصد کاهش داده است. این امر باعث شده است که قیمت خرید یک پیکاپ ۵۰,۰۰۰ دلاری یک شبه حدود ۵۳۰۰ دلار کاهش یابد. آگاهی از این گونه تسهیلات فروش آه از نهاد خریداران خودرو در ایران که باید با پیش فروش های کذایی خودروسازان داخلی آن هم با قیمت های نجومی دست و پنجه نرم کنند، بلند می کند.

سایت خودرو بانک توضیحاتی درباره این پیش فروش ارائه داده است که در ادامه می خوانید.

آخرین اقدام نیسان در قیمت تیتان و تیتان XD تاثیر داشته و می‌تواند آن‌ها را بسیار ارزان‌تر از رقبای خود کند. بر اساس تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته، هیچ پیکاپ فول‌سایز دیگری، یک وام هفت ساله را با چنین نرخ بهره پایین ارائه نمی‌دهد.

 

وام‌های ۸۴ ماهه شامل همگان نمی‌شود

در شدیدترین حالت، کم‌ترین میزان نرخ بهره ۸۴ ماهه اعتبار فورد برای مدل F-۱۵۰، ۸.۹ درصد است. با توجه به تفاوت‌های شبانه روزی در نرخ‌ها، این امر می‌تواند رزرو ۶۱,۰۰۰ دلاری تینان پلاتینیوم را نسبت به خرید F-۱۵۰ XLT ۴۶,۰۰۰ دلاری، ارزان‌تر کند. این امر باعث ایجاد تفاوت بالایی در خرید خودرو توسط شکارچیان معامله در تعطیلات می‌شود.

با این اوصاف متوجه می‌شویم که وام‌های ۸۴ ماهه شامل همگان نمی‌شود. درصورتی که خودرو انتخابی شما دارای نرخ بالایی باشد، مشوق پرداخت ۲۵۰۰ دلاری به شما تعلق نخواهد گرفت. خوشبختانه با یک بررسی دقیق دریافتیم که در مورد یک پیکاپ ۵۰,۰۰۰ دلاری با نرخ ۴ درصد APR، خریدار می‌تواند از این تخفیف صرف نظر کند و در عوض طبق ‌پروژه مالی نیسان موفق به عدم پرداخت حدود ۴۵۰۰ دلار هزینه شود.

یافتن این گونه معاملات APR از گذشته تا کنون دشوار بوده است، به ویژه برای معامله وانت‌ها. تقریبا حدود یک هفته پیش، استلانتیس (فیات کرایسلر سابق) نرخ بهره سالانه صفر درصد مربوط به خودرو رام ۱۵۰۰ را برای ۷۲ ماه لغو کرد. اکنون بهترین نرخ ۲.۹ درصد است. در اوایل این ماه، شورلت نیز نرخ صفر درصد را در سراسر خط تولید خود لغو کرد. این امر پیش از تعطیلات، داستانی متفاوت را برای نیسان رقم خواهد زد.

مانند همیشه، معاملات از این قبیل به بالاترین سطح اعتبار نیاز دارند. اگرچه ما نیسان را به عنوان یکی از بهترین برندهای موجود و دارای اعتبار بالا برای خریداران طبقه بندی کرده‌ایم، اما واقعیت این است که نیسان به دنبال ایجاد انگیزه برای ارائه وام‌های بزرگ‌تر و طولانی مدت به نمایندگی‌های فروش است.

اخبار مرتبط
شخصی به نام رایان مک‌کوئین دیوانه‌وارترین خودروی دنیا را با دو موتور جت و بیش از ۱۸ هزار اسب بخار قدرت ساخته است.
پس از گذشت یک هفته از اجرای طرح فروش فوری وانا، توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو دیزل، این شرکت خودروساز، از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور طرح فروش فوری پیکاپ فوتون دیزلی را به صورت نقد و اقساط آغاز کرد؛ این طرح نیز تا زمان پایان ظرفیت ادامه خواهد داشت.
بررسی اطلاعات کدال ایران خودرو از حضور خودرویی ۲۷۰ میلیون تومانی در سبد محصولاتی این خودروساز حکایت دارد.
شرایط تبدیل حواله خودرو هایما S7 در شهریور 1403 اعلام شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها