جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

وزیرآموزش و پرورش: تکلیف استخدامی همه نیروها تا پایان دولت مشخص میشود

24 خرداد 1401
وزیرآموزش و پرورش: تکلیف استخدامی همه نیروها تا پایان دولت مشخص  میشود

به گزارش بانک اول محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در جمع معلمان استان بوشهر افزود: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نیروی آموزش و پرورش در انتظار تعیین تکلیف بودند که دولت با گرفتن ۱۰۲ هزار ردیف استخدامی تکلیف این نیروها را تعیین کرد.
وی بیان کرد: راهبرد آموزش و پرورش در زمینه جذب نیرو استفاده از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی است.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای بهبود زندگی معلمان کارهای بزرگی انجام شده‌است افزود: در سخت ترین شرایط اقتصادی دولت، حقوق فرهنگیان ۶۵ درصد افزایش یافت به نحوی که در سال گذشته فرهنگیان چهار تا پنج بار افزایش حقوق داشتند.
وی رتبه بندی معلمان را از خواسته‌های مهم فرهنگیان عنوان کرد و گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان تنها برای افزایش حقوق نیست بلکه  اهرمی برای ارتقا صلاحیت حرفه‌ای آنان به شمار می‌رود.
 حاجی میرزایی افزود: طرح رتبه بندی معلمان گامی برای خلاقیت و انگیزه‌ای برای شکوفایی استعدادهای آنان است.
وی یادآور شد: هرچند مسائل بازنشستگان مربوط به سازمان بازنشستگی کشوری است اما برای همسان سازی حقوق، کارهای بزرگی انجام شده‌است.
وی در باره کنکور گفت: در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد افزایش ۶۰ درصد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور ارائه می‌شود.
حاجی میرزایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی گفت: کسانی که برای حل مسائل اقتصادی ارائه برنامه می‌دهند باید عمیق تر به مسائل جامعه توجه کنند چون پیشرفت حقیقی جامعه در حوزه یادگیری رقم می‌خورد.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها