جمعه, 21 اردیبهشت 1403 2024,May

ماجرای مرگ مشکوک ۲ کودک با خوردن کالباس در گیلان

24 خرداد 1401
 ماجرای مرگ مشکوک ۲ کودک با خوردن کالباس در گیلان

به گزارش بانک اول، امیرعباس و رستا و شینه نام خواهر و برادر ۷ و ۳ ساله‌ای است که روز نهم خرداد ماه امسال، به همراه مادرشان راهی بیمارستان ۱۷ شهریور رشت شدند و ساعتی بعد دو کودک خردسال جان خود را از دست دادند.

در حالی که در خبر اولیه گفته شده بود علت فوت دو کودک خردسال مصرف سوسیس و کالباس مسمومی بوده که شب قبل از حادثه خورده بودند، برای روشن شدن ابعاد پنهان این ماجرا سراغ نصیرزاده، مدیر روابط عمومی بیمارستان ۱۷ شهریور رشت رفتیم تا جزئیات ماجرا را شرح دهد.

نصیر زاده در تشریح این خبر گفت: «هنگامی که دو کودک و مادرشان به بیمارستان ارجاع داده شدند، در بررسی اولیه با تشخیص مسمومیت غذایی برای آن‌ها تشکیل پرونده شد.

البته یکی از بچه‌ها یعنی پسر سه ساله به نام امیرعباس جان خود را از دست داده بود که به سرعت عملیات سی پی آر آغاز شد و کودک احیا شد، اما دقایقی بعد جان خود را ازدست داد. پس از امیرعباس هم خواهر ۷ ساله او فوت کرد. اما مادرشان در بیمارستان بستری شد و ظهر امروز با بهبود حالش ترخیص شد. این در حالی بود که مادر عوارض بوتولیسم نداشت.»

نصیر زاده در مورد اینکه دو کودک با چه ماده غذایی مسموم شده بودند گفت: «نوع ماده غذایی قابل تشخیص توسط کادر درمان نیست و بر عهده پزشکی قانونی است. اما پدر این دو کودک در ادعای اولیه شفا‌ها به کادر بیمارستان گفته بود که بچه‌ها بر اثر مصرف کالباس جان خود را از دست دادند.» /رکنا

اخبار مرتبط
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای این افراد خبر دارد
ﺻﺎﺣﺒﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻟﻮحﻫﺎ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭ ﺍﯾﺴﺘﮕﺎﻩﻫﺎﯼ ﺑﯿﻦ ﺭﺍﻫﯽ، ﺁﻥﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺣﮑﻮﻣﺘﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩﻫﺎﯼ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﻧﻤﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﺑﺴﻴﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺷﺮﻕ ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺷﯿﮑﺎﮔﻮ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭﯼ می‌شدﻧﺪ، ﺍﯾﻦ ﻟﻮﺡ ﻭ ۳۰۰ ﻟﻮﺡ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۸۳ ﺑﻪ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ.
در شرایطی که بحث درباره مالیات بالا گرفته، سخنگوی سازمان امور مالیاتی توضیحاتی درباره شیوه مالیات‌ستانی دولت از افراد و مشاغل ارائه داده تا ابهامات مطرح‌شده تا حدودی رفع شوند
وزیر نفت در ادامه گفت: اگر بخواهیم یک پالایشگاه ۱۰۰ هزار بشکه‌ای احداث کنیم، حداقل سه تا چهار سال زمان می‌برد و حداقل سه تا چهار میلیارد دلار بار مالی دارد تا بتواند ۸ تا ۱۰ میلیون لیتر در روز بنزین تولید می‌کند. این یعنی ما باید سالی چهار پالایشگاه احداث کنیم که این میزان از مصرف را در مواقع اضطرار و این میزان مصرف، شرایط را کنترل کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها