پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

همه چیز درباره وام مسکن روستایی + شرایط و مدارک لازم

24 خرداد 1401
همه چیز درباره وام مسکن روستایی + شرایط و مدارک لازم

به گزارش بانک اول تامین مسکن از نیازهای اولیه زندگی است که امروزه در مناطق روستایی نیز کار آسانی نیست. به همین دلیل، اعطای وام مسکن روستایی به روستائیان فاقد مسکن از نیازهای جدی است.

 

وام مسکن روستایی به چه کسانی تعلق می گیرد؟ مبلغ و شرایط بازپرداخت آن چکونه است؟ ومدارک لازم برای وام مسکن روستایی چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود.

 

وام مسکن روستایی تحت عنوان وام طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی و به منظور بهسازی و نوسازی مناطق روستایی در اختیار روستاییان قرار می گیرد.

انواع وام مسکن روستایی

نهادهای مختلفی برای تحت پوشش قرار دادن گروه های خاصی از روستاییان، وام مسکن روستایی ارائه می دهند، مانند بانک مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران.

 

وام مسکن روستایی بانک مسکن

بانک مسکن یکی از مراجع اصلی اعطای تسهیلات بانکی به منظور تامین مسکن برای متقاضیان فاقد مسکن در مناطق شهری و روستایی است.

 

وام مسکن روستایی چقدر است ؟

در زمان حاضر، وام ساخت مسکن روستایی بانک مسکن ۵۰ میلیون به ازای ساخت هر واحد مسکونی است. نرخ سود وام ساخت مسکن روستایی ۵ درصد محاسبه می شود. نرخ پایین تسهیلات مسکن روستایی با توجه به توان مالی روستائیان در بازپرداخت وام و نیز تشویق آنها به ساخت خانه‌های ایمن و مقاوم در برابر بلایای طبیعی تعیین شده است.

 

شرایط بازپرداخت وام مسکن روستایی بانک مسکن

مدت زمان بازپرداخت وام مسکن روستایی در دوران مشارکت مدنی ۳ سال و در دوران فروش اقساطی حداقل ۱۲ سال است و نباید مجموع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی از ۱۵ سال بیشتر شود.

 

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ بانک مسکن

بانک مسکن در سال‌های اخیر در قالب سیاست‌های اعتباری سالانه خود، تسهیلات حمایتی در قالب تسهیلات نوسازی و بهسازی خانه‌های مناطق روستایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

سقف تسهیلات انفرادی نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سال 1399 با مصوبه هیات وزیران از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافت.

وام مسکن روستایی در سال 1400 هنوز تغییر نکرده است. نرخ سود این تسهیلات نیز همچنان با نرخ سود تک رقمی ۵ درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

شرایط دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن داشته باشد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته اخذ می‌شود. چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی ‌باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود.

همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

 

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن روستایی بانک مسکن

نحوه درخواست وام مسکن روستایی اکنون به صورت آنلاین است. متقاضی با مراجعه به سایت بانک مسکن، به ترتیب با وارد کردن اطلاعات تسهیلات، اطلاعات هویتی، اطلاعات ملک و اطلاعات وثیقه، درخواست خود را ثبت می کند.

تسهیلات مسکن بانک مسکن در قالب خرید، فروش اقساطی، جعاله تعمیر و مشارکت مدنی ارائه می شود.

 

وام مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن خود را در قالب طره ویژه بهسازی و مسکن روستایی، تسهیلات بازسازی و تسهیلات قرض الحسنه ارائه می کند.

 

وام مسکن روستایی ۱۴۰۰ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

مبلغ وام مسکن روستایی بنیاد مسکن در سال ۱۳۹۹ معادل ۵۰ میلیون تومان بود که تاکنون تغییر نکرده است. نرخ سود این تسهیلات نیز معادل ۵ درصد است.

بازپرداخت این وام ۱۲ ساله است و مدت بازپرداخت این وام نباید از ۱۵ سال بیشتر شود.

همچنین وثیقه قابل‌قبول برای دریافت و گرفتن وام مسکن روستایی بنیاد مسکن نیز، سند مالکیت زمین در دست احداث، اموال غیر منقولی که قابلیت گرو گذاشتن دارد یا سفته زنجیره‌ای سه نفره به میزان ۱۲۰ درصد مجموع اصل تسهیلات اعطایی و سود دوران مشارکت و دوران بازپرداخت سفته است.

چنانچه زمین در دست احداث فاقد سند رسمی ‌باشد، پرداخت تسهیلات با وثیقه مازاد انجام می‌شود.

همچنین افراد مجردی که متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی هستند باید ۲۵ سال یا بیشتر داشته باشند یا به استناد تایید شورای محل، سرپرستی خانوار را بر عهده دارند، نیز می‌توانند از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کنند.

همچنین بنیاد مسکن تسهیلاتی برای تعمیرات، مرمت و نگهداری خانه‌ها به روستاییان در قالب وام قرض‌الحسنه تعمیر مسکن روستایی با همکاری بانک‌ها ارائه می‌دهد.

سقف وام قرض الحسنه تعمیر مسکن روستایی بنیاد مسکن برای تعمیرات و بازسازی خانه‌ها ۵ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد است.

 

وام مسکن روستایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

خانواده‌های شهدا و ایثارگر ساکن روستاها می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بنیاد شهید تا سقف ۵۰ میلیون تومان استفاده کنند.

 

وام مسکن روستایی بنیاد شهید 

نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن برای خانواده‌‌های شهدا و ایثارگر ۴ درصد محاسبه خواهد شد که مدت زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال است. روش بازپرداخت تسهیلات ساخت مسکن برای خانواده‌های شهدا و ایثارگر تنها به روش ساده است.

متقاضیان دریافت این وام لازم است معرفی نامه‌ای از بنیاد شهید و امور ایثارگران به بانک ارائه دهند.

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
محمد مرزبان
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

با 50 ملیون میشه پنجاه تا خونه ساخت این همه پول میخاین در اختیارمون بزارین که چی بشه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها