شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

با این ترفند خارش جای نیش پشه را از بین ببرید

24 خرداد 1401
 با این ترفند خارش جای نیش پشه را از بین ببرید

به گزارش بانک اول با آغاز فصل تابستان پشه ها بسیار زیاد شده و چه در خانه و چه در هوای آزاد افراد در معرض نیش این حشرات قرار دارند که می تواند دردناک بوده و احساس خارش ایجاد کند.

ما در اینجا قصد داریم چند راه بسیار ساده برای از بین بردن خارش جای نیش پشه ها را به شما معرفی کنیم که گاهی حتی می توانند حتی در چند ثانیه این احساس را از بین ببرد.

1. آلوئه ورا: این ماده برای پوست بسیار مفید بوده و می تواند ان را در برابر آفتاب محافظت کند. همچنین آلوئه ورا می تواند خارش نیش پشه را از بین برده و یک درمان برای آکنه نیز محسوب شود.

آلوئه ورا

2. پوست موز: پوست موز یکی از راه هایی است که معمولا به ذهن نمی رسد اما بسیار کاربردی است. تنها کافی است که بخش داخلی پوست موز را بر روی جای نیش پشه بکشید تا خارش ان خوب شود.

3. یخ: بلافاصله پس از گزیده شدن چند قطعه یخ را داخل یک پارچه قرار داده و آن را بر روی جای گزیدگی قرار دهید. با این روش از تورم جای گزیدگی پیشگیری کرده و مانع از خارش ان خواهید شد. اگر تمام بدنتان دچار گزیدگی شده باشد، دوش آب سرد می تواند کمک کند.

4. نمک: یکی دیگر از راه های طبیعی از بین بردن خارش پشه استفاده از نمک است. نمک با خنک کردن جای گزیدگی به سرعت احساس خارش را از بین می برد.

نمک

5. خمیر دندان: بهترین خمیر دندان طعم نعنایی آن است. با قرار دادن خمیر دندان بر روی جای گزیدگی، جوش به سرعت خشک شده و خارش آن نیز از بین می رود.

6. جوش شیرین: جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و سپس آن را بر روی جای گزیدگی قرار دهید. پس از 15 دقیقه متوجه خواهید شد که هیچ اثری از خارش باقی نمی ماند. هرچند بهتر است این روش را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید چرا که برای پوست مضر است.

7. آبلیمو: اسید های موجود در آبلیمو باعث از بین رفتن جای گزش و خارش ان شده و همچنین مانع از ایجاد عفونت می شود. هرچند باید پس از استفاده جای گزیدگی را با آب بشویید چرا که ممکن است باعث ایجاد لکه بر روی پوست شود.

8. الکل: الکل ضد عفونی یکی از چیز هایی است که در حال حاضر در همه خانه ها موجود است. مقداری الکل را بر روی پنبه ریخته و روی جای گزیدگی بکشید. پس از چند ثانیه خارش آن به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها